מאמרי מכונות אריזה

סטארפק / מאמרי מכונות אריזה / מכונה להקמה וסגירת קרטונים

מכונה להקמה וסגירת קרטונים

20 בJanuary 2024 כללי

במסגרת הניהול השוטף של מערך הייצור והאריזה של בית העסק, אנו מחפשים ללא הפסקה ובאופן טבעי אחר דרכים לייעל ולשפר את העבודה המתבצעת, וזאת הן על מנת לחסוך במשאבים והן על מנת להצליח להגדיל את הספק הייצור באופן יציב. מגוון מכונות אריזה וייצור מתקדמות עשויות לסייע לנו לקדם את תהליך הייעול והאוטומציה של מערך הייצור והאריזה, בהתאם לאופי העבודה הספציפי המאפיין את המפעל שלנו.

 

מכונה להקמה וסגירה של קרטונים היא מסוגי המכונות שכדאי להכיר מקרוב, בעוד מרבית מנהלי ובעלי בתי העסק היצרניים אינם בהכרח מודעים לקיומה של אפשרות זו. עבור כל בית עסק אשר אורז באמצעות קרטונים (ואלו הם כמעט כל בתי העסק היצרניים…), מומלץ להכיר ולעבוד עם מכונה שכזו…

מדוע להשתמש במכונה להקמה וסגירה של קרטונים?

בתור התחלה, חשוב להבין במה בדיוק מדובר – מכונה להקמה וסגירה של קרטונים בעצם מקבלת “מחסנית” של קרטונים שטוחים ואחידים, ויודעת להקים כל קרטון כזה (לפתוח אותו לכדי קופסה כך שניתן יהיה להשתמש ולארוז בו) במהירות ובצורה מדויקת ואחידה, ואף לסגור אותו בחלקו התחתון באמצעות נייר דבק מתאים. משם, שולחת המכונה את הקרטון המוקם והמוכן לשימוש אל עבר אזור הזנת המוצרים במערך האריזה.

כאמור, כמעט כל בתי העסק היצרניים באשר הם משתמשים באופן שוטף בקרטונים לצורך אריזה של מוצרים, חלקים שונים, מספר מוצרים יחד וכו’. לכן מדובר במכונה אשר רלבנטית עבור רובם המכריע של בתי העסק המתמחים בייצור. קרטונים הם כיום אמצעי האריזה העיקרי והנפוץ ביותר, הנמצא בשימוש הרחב ביותר. לכן משקיע כל בית עסק שכזה לא מעט משאבים (זמן, כוח אדם וכו’) בהכנת הקרטונים לקראת שימוש. הקמה וסגירה ידנית של קרטון ממוצע עשויה לקחת כמה עשרות שניות לפחות. כאשר מכפילים זאת במספר הקרטונים בהם עושים שימוש בבית עסק יצרני ביום פעילות ממוצע, מקבלים כבר כמות נכבדה של זמן עבודה המוקדש לכך. מכונה אוטומטית להקמה וסגירה של קרטונים חוסכת את כל הזמן הזה כולו, ומפנה את העובדים לעשות דברים אחרים באותו זמן יקר.

יתרון משמעותי נוסף של השימוש במכונה להקמה וסגירת קרטונים הוא רמת האיכות, הקפדנות והאחידות בה מוקמים ונסגרים הארגזים. כשמדובר במכונה אוטומטית שכזו אין “פשלות” וטעויות אנוש דוגמת קרטונים שלא נסגרו בצורה טובה מספיק, למשל. מקרים אלו עלולים לגרום לבעיות בהמשך הדרך (למשל, הקרטון יכול להיפתח ולהתפרק בכל שלב…) אשר יעלו לבית העסק בכסף, בזמן ובמקרים מסוימים אף במוניטין. מכונה, לעומת זאת, סוגרת את כל הקרטונים בצורה מושלמת ומוקפדת ומורידה את הבלאי הממוצע העשוי להתקבל כתוצאה מכך לרמה הקרובה מאוד לאפס…

כך, מכונה מסוג זה יכולה לחסוך עבורנו לא רק זמן וכוח אדם, אלא גם בלאי ותקלות אפשריות בכל נקודה החל מיציאת המוצרים מפס הייצור ועד הגעתם לחנות או ללקוח.

צרו איתנו קשר לקבלת מידע נוסף, כמו גם המלצה וסיוע מקצועי בבחירת מכונה להקמה וסגירה של קרטונים מתאימה ביותר עבורכם.



חזרה לכל המאמרים