מאמרי מכונות אריזה

סטארפק / מאמרי מכונות אריזה / שימוש במיכון מתאים לצורך יצירת אחידות בתוצרים של בית העסק

שימוש במיכון מתאים לצורך יצירת אחידות בתוצרים של בית העסק

26 בApril 2022 מאמרים סטארפק

אחד הסימנים המצביעים על כך כי בית עסק או חברה מסוימת עברו את השלבים הראשוניים של הקמה והתפתחות ארגונית, הוא מידת האחידות המאפיינת את המוצרים שהם מייצרים ומשווקים. על פי רוב ניתן להבחין בקלות יחסית בין תוצרים של עסקים קטנים ומתחילים לבין כאלו של חברות מבוססות וותיקות יותר, באמצעות בחינת מידת האחידות והמקצועיות של המוצרים עצמם, כמו גם האריזות בהן הם מגיעים, אופן החלוקה והמשלוח וכיוצ”ב. אמצעי מיכון מתאימים יכולים לסייע גם לעסקים חדשים יחסית להביא את התוצרים היוצאים מפס הייצור שלהם לרמת אחידות ומקצועיות גבוהה, מה שיסייע להם להתקדם מהר יותר ולצבור מוניטין חיובי.

החל ממשקל מדויק של שקית המוצר ועד לאריזת הקרטון והמשטח – מיכון שיוצר אחידות

רובנו אולי איננו מודעים לכך, אבל גם אנחנו שמים לב במידה מסוימת ובמובן מסוים למידת האחידות המאפיינת מוצרים של חברות ובתי עסק שונים, והבחנה זו משפיעה ישירות על החלטות הקנייה שלנו. רמת האחידות של המוצרים והאריזות היא מאותם מאפיינים אשר גורמים למוצר להיראות מקצועי ו”רציני” יותר, וגורמים לצרכנים להאמין בו יותר ולבחור בו על פני המוצרים המתחרים על המדף.

אל אותה רמת אחידות בין המוצרים היוצאים מאותו פס ייצור ניתן ורצוי להגיע באמצעות מיכון מסוגים שונים, וכזה המטפל בשלבים שונים של הייצור והאריזה.
דוגמה מתבקשת לכך היא המשקל המדויק של מוצרים המגיעים בצורה של תפזורת מסוג זה או אחר, דוגמת מוצרי מזון הנמכרים לפי משקל (אבקות, גרגירים, פריטים קטנים וכיוצ”ב). באמצעות משקל קומבינטורי ניתן להבטיח כי בכל שקית ושקית תהיה כמות מדויקת ומדודה מן המוצר, מה שבא לכדי ביטוי כמובן לא רק ביעילות של פס הייצור עצמו (המאפשרת לחסוך במשאבים), אלא גם במראה אחיד יותר, אותו יכולים לזהות צרכנים גם בצורה בלתי מודעת.
מכונות נוספות אשר משפיעות על מידת האחידות של התוצרים הן מכונות אריזה למיניהן, שכן האריזות הן הדבר הראשון שלקוחות, ספקים וצרכנים רואים כאשר המוצרים שלנו יוצאים משערי המפעל ומגיעים לחנויות. למשל – הקרטונים בהם נארזים המוצרים ונשלחים לחנויות וספקים. מכונת סגירת קרטונים אשר סוגרת בצורה אחידה ומוקפדת כל ארגז וארגז מבטיחה כי משלוחים של ארגזים רבים יחד ייראו אחידים ומקצועיים, וכך גם בנוגע לקרטונים הקטנים יותר בהם נארזים המוצרים עצמם. מכונה לעטיפת משטחים מבטיחה סגירה אחידה, מקצועית ובטוחה של המשטח עליו מועמסים ארגזים רבים, זה הנשלח אל חנויות ומפיצים שונים, ומכונות אריזת מוצרים למיניהן (דוגמת מכונת אריזה בוואקום) מבטיחה כי כל הפריטים מהמוצרים עצמם יהיו ארוזים בצורה אחידה ועקבית.

לכל זה חשיבות עצומה בכל הנוגע לתמונה שמציג בית העסק כלפי העולם החיצוני לו, תמונה אשר משפיעה בדרכים רבות ושונות על המוניטין של בית העסק, נראות המותג ויכולת השיווק והמכירה שלו.

 



חזרה לכל המאמרים



?אפשר לעזור
סגור