מאמרי מכונות אריזה

סטארפק / מאמרי מכונות אריזה / מתי נדרש משקל קומבינטורי לבית העסק?

מתי נדרש משקל קומבינטורי לבית העסק?

20 בJanuary 2024 כללי

בבתי עסק יצרניים רבים מיושמת כיום הטכנולוגיה של משקלים קומבינטוריים – משקל מתקדם המתאפיין בכמה ראשי שקילה שונים ומסוגל לבצע כמה פונקציות בסיסיות חשובות שלא ניתן לקבל מסוגים אחרים של משקלים. מתי נדע כי משקל מסוג זה הוא הפריט הבא הנחוץ עבור אולם הייצור של בית העסק שלנו ואילו שינויים ושיפורים בפועל מכניס משקל מסוג זה למערך האריזה והייצור?

מהו משקל קומבינטורי והיכן הוא משמש?

ניתן למצוא תמונות והסברים אודות משקלים קומבינטוריים כאן באתר שלנו, אך עבור מי שאינו מכיר מכשיר זה בצורה טובה – מהו בעצם משקל קומבינטורי?

ובכן, מדובר במשקל תעשייתי כמובן, אך בניגוד למשקלים תעשייתיים “פשוטים”, משקל קומבינטורי כולל כמה ראשי שקילה שונים המחוברים כולם אל “מוח” (מחשב) אחד מרכזי. ראשי השקילה השונים יודעים לשקול ולמדוד בצורה מדויקת ביותר את כמות החומר המונחת עליהם, וכך יודעת המכונה כולה לחלק את החומר ואת המוצר המיוצר למנות מדודות ומדויקות. כל זה נעשה כמובן במהירות רבה, כזו שעובדים אנושיים לעולם לא יוכלו להגיע אליה, בהתחשב בכך כי נדרש לחלק את התוצר לכמויות מדויקות ביותר, לארוז אותו ולעשות את כל זה בקצב גבוה ובהספק גבוה. זאת על מנת לאפשר לפס הייצור לזרום בצורה מהירה וחלקה ולמערך האריזה לעמוד בקצב ולמנוע יצירה של “פקקי תנועה” וצווארי בקבוק למיניהם.

כפי שניתן להבין מתיאור זה, משקל קומבינטורי משמש מפעלים ופסי ייצור בהם נדרש לחלק באופן מדוד ומדויק את התוצר (כמו גם תוצרי משנה, לא בהכרח רק תוצר סופי ומוגמר), למנות יחסית קטנות ומדויקות. דוגמאות בולטות לכך הן, למשל, מוצרי מזון המגיעים באבקה או בתפזורת קטנה, דוגמת תבלינים, חטיפים מסוימים ועוד. גם תרופות ומוצרי קוסמטיקה מסוימים מהווים דוגמאות מרכזיות לתחומי ייצור בהם המשקל הקומבינטורי משחק תפקיד מרכזי וחשוב ביותר.

 מתי כדאי לעבור להשתמש במשקל קומבינטורי ולאיזה שינוי ניתן לצפות בפועל?

כיצד ומתי נדע כי גם עבור בית העסק שלנו ומערך הייצור שהוא כולל משקל קומבינטורי עשוי להוות תוספת מתבקשת ומייעלת?

ובכן, כאמור בכל תחום ייצור בו נדרשת מדידה מדויקת של כמויות לפני האריזה, ובפרט כאשר מדובר בכמויות גדולות ובקצב עבודה גבוה, משקל קומבינטורי הוא המכשיר המתקדם המתאים והמתבקש ביותר לשימוש. אם הרבה מזמן העבודה של העובדים שלכם מתבזבז על שקילה, חלוקה למנות מדודות, אריזה ידנית של כל אחת ואחת מהמנות הללו וכיוצ”ב – משקל קומבינטורי עשוי להוות את הפתרון המתבקש והמתאים ביותר עבורכם (וכך גם במצבים רבים נוספים. לכן מומלץ בחום ליצור עימנו קשר לקבלת ייעוץ מקצועי ופרטני).

השינויים שמשקל שכזה עשוי להכניס במערך הייצור והאריזה כולו הם משמעותיים ובעלי פוטנציאל להגדלה מיידית של התפוקה, ולכן של הרווחיות של בית העסק. מדובר בפתיחה של צווארי בקבוק הנוצרים לרוב בנקודה כלשהי במערך השקילה והאריזה, במעבר לחלוקה שוטפת מדויקת ואמינה של המוצר לפני אריזתו (וכך הפחתה דראסטית בבלאי וצמצום של טעויות אנוש אפשריות) ובשינויים נוספים אשר פשוט ייעלו בין לילה את מערך הייצור והאריזה כולו.

צרו איתנו קשר לקבלת מידע נוסף, כמו גם המלצה וסיוע מקצועי בבחירת משקל קומבינטורי מתאים ביותר עבורכם.



חזרה לכל המאמרים



?אפשר לעזור
סגור