מאמרי מכונות אריזה

מכונת ואקום תעשייתית – יתרונות וסוגים

26 בOctober 2021 מאמרים סטארפק

המתעניינים בתחום פתרונות האריזה התעשייתיים וודאי נתקלו לא פעם במושג “מכונות ואקום”. מדובר באחד מסוגי מכונות האריזה המרכזיים והשימושיים ביותר בעולם התעשייה והייצור, ולא בכדי. המאפיינים והיתרונות הרבים של מכונות ואקום הופכים אותן לכלי יעיל ומתבקש באינספור מפעלים ופסי ייצור שונים, כמעט מכל סדרי הגודל ותחומי הפעילות השונים. כיצד פועלות מכונות אריזה בואקום, מהם היתרונות של פתרון אריזה זה ומהם הסוגים העיקריים בקטגוריית מכונות זו שכדאי להכיר?

כיצד פועלת מכונת ואקום?

עיקרון הפעולה של מכונת אריזה בואקום הוא יחסית פשוט וקל להבנה. על מנת לשמור בצורה טובה יותר על מגוון רחב של מוצרים (ובראשם כמובן מוצרי מזון, תרופות, מוצרי קוסמטיקה, אלקטרוניקה ועוד תחומים רבים אחרים), נדרש לארוז אותם בצורה הרמטית ומושלמת וללא אוויר. המגע של מוצרים רבים עם האוויר יוצר שלל בעיות, ותהליכי חמצון המוצרים גורמים לשחיקה וקלקול מהיר יותר של המוצר, מה שעבור רובנו מוכר ומובן יותר כאשר מדובר במזון כאמור. לכן, בתחומים רבים קיים צורך לארוז את המוצרים בצורה אטומה, יעילה, מהירה וללא כל אוויר בתוך האריזה. וכאן נכנסת לתמונה מכונת הואקום – לאחר שהשקית עם המוצר שבתוכה מוזנים ידנית למכונה היא מלחימה את השקית, ואז מוציאה ממנה את כל האוויר שנותר כלוא בפנים. המלחם אוטם סופית את השקית ללא כל אוויר בפנים (במצב של ואקום), והמכונה יודעת לעשות זאת בצורה עקבית ומהירה עבור כמויות גדולות של מוצרים. כמובן שמספר השקיות הניתנות לאטימה בפרק זמן נתון משתנה ממכונה למכונה, כמו גם על פי אורך סרגל ההלחמה ומספר פרמטרים נוספים.

מכונת ואקום – יתרונות עיקריים

בשלב זה כבר ניתן להבין את מרבית היתרונות העיקריים של מכונות אריזה בואקום – אריזת מוצרים רבים במצב של ואקום מסייעת לשמור עליהם טריים ובמצבם הנוכחי והרצוי לאורך זמן רב יותר, ללא תהליכי התחמצנות אשר מזרזים ריקבון במוצרים אורגניים ושחיקה מסוגים שונים במוצרים לא אורגניים.

בנוסף, מאחר ומדובר במכונה אוטומטית אשר גם מלחימה ואוטמת את השקית בעצמה, ניתן לארוז בואקום כמויות גדולות יחסית של מוצרים בפרק זמן נתון, וכך לבנות פס ייצור יעיל אשר מוציא כמות גדולה של מוצרים מוגמרים מדי יום, אשר כבר ארוזים בואקום ומוכנים למשלוח ולמכירה.

סוגים שונים של מכונות ואקום

ניתן למצוא כיום מספר סוגים שונים של מכונות ואקום, המגיעות גם בגדלים ובהספקים שונים. כך יכול כל מפעל או פס ייצור להתאים מכונת ואקום במיוחד עבור צרכיו, ולהגיע ליעלות מקסימאלית בשלב האריזה שבתהליך הייצור.

ניתן למצוא מכונות ואקום שולחניות וקטנות לצד מכונות תעשייתיות, רצפתיות וגדולות יחסית. כאמור, כל פס ייצור וכל סוג מוצר והצרכים הייחודיים שלהם.

אנחנו ממליצים ליצור קשר על מנת להבין יחד עם אנשי המקצוע שלנו מהם הצרכים והמאפסטראפקיינים של פס הייצור שלכם, ומהי מכונת הואקום המתאימה ביותר ספציפית עבורכם.

היכנסו לדגמי מכונות ואקום תעשייתיות



Back to blog list



?אפשר לעזור
סגור