מאמרי מכונות אריזה

סטארפק / מאמרי מכונות אריזה / מכונת ואקום למזון

מכונת ואקום למזון

23 בJuly 2022 כללי

התחום של מוצרי מזון עשה כברת דרך ארוכה ביותר במהלך עשרות השנים האחרונות. התפתחויות טכנולוגיות שונות מאפשרות לייצר כיום מגוון עצום של מוצרי מזון בעלויות נמוכות, וגם לשמר מוצרים אלו באופן המאריך את חיי המדף שלהם ומאפשר לשלח אותם בקלות לכל רחבי העולם. מכונת ואקום למזון היא אחד מפריטי המיכון החשובים ביותר במערך הייצור והאריזה של מוצרי מזון, בפרט כאשר מעוניינים לשמר את המוצרים הסופיים בצורה טובה

 מה בדיוק עושה מכונת ואקום למזון וכיצד היא משמרת ומאריכה את חיי המדף של המוצר? עבור אילו מוצרי מזון היא מתאימה ומהי בדיוק התרומה שלה למערך הייצור ולפעילות הכללית של בית העסק היצרני הפועל בתחום?

כיצד פועלת מכונת ואקום למזון ומהי תרומתה העיקרית?

עיקרון הפעולה של מכונות אריזה בוואקום, ביניהן גם מכונת ואקום למזון, הוא דומה ופשוט – הוצאת כל האוויר מאריזת המוצר (והשארתו בוואקום) וסגירה הרמטית של האריזה כך שהוואקום שבתוכה יישמר, ותכולת האריזה לא תיחשף לאוויר ולחמצן. הסיבה לצורך לארוז מוצרים מסוגים שונים, ובפרט מוצרי מזון, בסביבה נטולת אוויר וחמצן, היא שימור – כאשר חומר כלשהו, במיוחד חומר אורגני, נחשף לחמצן, הוא מתחיל לעבור תהליכי התחמצנות אשר גורמים לו להשתנות ולהתחיל להתקלקל ולהירקב מהר יותר או פחות (הקצב תלוי בטמפרטורה ובמספר גורמים נוספים). כאשר אורזים את המוצר בוואקום כך שלא יהיה חשוף לחמצן כלל, תהליכי הריקבון וההתקלקלות מואטים באופן משמעותי ביותר. כך ניתן לשמר מוצרים שונים בצורה טובה הרבה יותר (כך שישמרו על הטריות ועל מצבם המקורי) למשך פרקי זמן שונים, קצרים וארוכים.

מכונות ואקום למזון ניתן למצוא מסוגים שונים, גם כאן אצלנו. קיימות מכונות ידניות, חצי אוטומטיות ואוטומטיות, המתאימות כמובן לשימושים שונים. במקרה של פסי ייצור סדרתיים נעשה לרוב שימוש במכונות וואקום אוטומטיות, המריצות סרט נע על גביו נעים המוצרים בדרכם להיארז בוואקום. כך מקבלים כמויות גדולות מהמוצר ארוזות בוואקום, מוכנות לשילוח ושמורות בצורה טובה יותר מאשר בכל צורת אריזה אחרת.

תרומה משמעותית למערך הייצור והשילוח של בית העסק

אינספור בתי עסק מתחום מוצרי המזון עוברים כיום (או שכבר עברו מזמן) לאריזה באמצעות מכונת ואקום ייעודית, מאחר ומדובר כאמור בדרך היעילה והטובה ביותר לשמר מוצרי מזון לאורך זמן. כך, מכונת ואקום למזון מאפשרת לנו לשלח את התוצרת שלנו למקומות רחוקים יותר ולאורך זמן משלוח רב יותר, ולהבטיח כי המוצרים יגיעו ליעדם ברמת טריות גבוהה יחסית.

הרחבת אפשרויות המשלוח והאפשרות לשמר את המוצרים הסופיים בצורה טובה ויעילה יותר מאפשרת לבית העסק להיכנס לשווקים חדשים ולהתרחב, כמו גם להגדיל רווחיות ולצמצם את היקף הבלאי הנוצר במלאי המוצרים המוכנים ומאופסנים.

מבחינות רבות, מכונת ואקום למזון היא השקעה מתבקשת והכרחית עבור בית עסק מהתחום המעוניין להתייעל ולהישאר רלבנטי.

צרו איתנו קשר לקבלת פרטים נוספים בנוגע למכונות סטרץ’, יתרונות השימוש בהן ואפשרויות ההתאמה עבור אולם ייצור ספציפי.



חזרה לכל המאמרים



?אפשר לעזור
סגור