מאמרי מכונות אריזה

סטארפק / מאמרי מכונות אריזה / מכונת ואקום למזון – עבור מי היא רלבנטית ומדוע?

מכונת ואקום למזון – עבור מי היא רלבנטית ומדוע?

22 בApril 2023 כללי

בקטלוג מכונות האריזה רחב ההיקף שלנו וודאי שמתם לב כי אנו מציעים מספר סוגים שונים של מכונות אריזה בוואקום. סוג זה של אריזה הפך נפוץ ופופולארי ביותר בעולם בשנים האחרונות, ומסיבות טובות ומובנות. מכונות אלו רלבנטיות כמובן עבור אינספור מפעלים המייצרים מוצרי מזון מסוגים שונים ומשונים, אך לא רק עבורם.

 עבור מי רלבנטית מכונת ואקום למזון, מלבד מפעלים המייצרים מוצרי מזון? מדוע מדובר בסוג נפוץ ומומלץ כל כך של מכונות אריזה, במיוחד בתחום זה?

עבור מי מכונת ואקום למזון עשויה להיות שימושית במיוחד?

כמובן שהמקומות הראשונים בהם נצפה למצוא מכונות אריזה בוואקום, הם מפעלים המייצרים מוצרי מזון מסוגים שונים. זאת מכיוון שאריזה בוואקום מסייעת במיוחד לשמור על טריות המזון, לעכב את תהליכי ההבשלה (והריקבון) ולמנוע היווצרות של זיהומים מסוגים שונים. לכן, ניתן למצוא כיום מכונות אלו כמעט בכל בית עסק יצרני מתחום המזון, לפחות הבינוניים והגדולים שביניהם.

אך מפעלים אינם המקום היחידי בו עושים שימוש שוטף במכונות אריזה בוואקום. גם במסעדות ומטבחים גדולים (דוגמת מטבחים מוסדיים, מטבחים של חדרי אוכל וכיוצ”ב) מחזיקים במקרים רבים מכונת אריזה בוואקום, המאפשרת לנצל באופן אופטימאלי את חומרי הגלם בהם משתמשים ולבזבז כמה שפחות מהם. כך, כאשר מכינים כמות מסוימת ממאכל כלשהו ולא כולה נצרכת באותו היום, ניתן “להציל” את מה שנשאר ולשמר אותו בצורה אופטימאלית, לפחות עד היום הבא. כמו כן, ניתן כך להחזיק מוצרי מזון בקירור והקפאה (כמו גם באחסון יבש) בצורה יעילה הרבה יותר, בין אם מדובר בכמויות קטנות או במנות גדולות יחסית…

מלבד מפעלים, מסעדות, חדרי אוכל מוסדיים ועוד, גם בבתים רבים משתמשים במכונות אריזה בוואקום. עולם מכונות האריזה מציע כיום מגוון סוגים שונים של מכונות שכאלו, ביניהם גם מכונות ביתיות ידניות או חצי אוטומטיות. התפעול שלהם פשוט וקל, והתמורה המתקבלת (בדמות חיסכון משמעותי במזון שנזרק, למשל), משתלמת ובהחלט שווה את זה.

מדוע דווקא אריזה בוואקום עבור מוצרי מזון?

אריזה בוואקום היא אחת השיטות המובילות לאריזת מוצרי מזון במקומות כמו מפעלים, מסעדות, חדרי אוכל, בתים פרטיים וכיוצ”ב, מסיבות טובות ומובנות –

ואקום הוא המצב בו מזון נשמר בצורה הטובה ביותר לאורך זמן, בין אם מדובר בכמה שעות או בכמה ימים/שבועות. המגע של המזון עם אוויר וחמצן יוצר תהליכי חמצון, המזרזים הבשלה ובסופו של דבר גם ריקבון. אריזה בוואקום מאפשרת למזון להיות מאוחסן בסביבה נקייה מחמצן, ובכך נמנעים רובם המכריע של אותם תהליכי חמצון מזרזי הבשלה. בנוסף, האריזה בוואקום מבטיחה מניעה של מרבית הזיהומים, המגיעים לרוב גם כן דרך האוויר.

יתרון נוסף הוא כי אריזה בוואקום מקטינה את נפח האריזה הכולל (אשר ב”מצב רגיל” חלק ניכר ממנו הוא בעצם אוויר), מה שמאפשר אחסון יעיל יותר עבור נפח נתון של שטח אחסון.

צרו איתנו קשר לקבלת פרטים נוספים



חזרה לכל המאמרים



?אפשר לעזור
סגור