מאמרי מכונות אריזה

סטארפק / מאמרי מכונות אריזה / מכונת אריזה בשרינק – מה חשוב לדעת?

מכונת אריזה בשרינק – מה חשוב לדעת?

8 בDecember 2021 מאמרים סטארפק

מכונות שרינק למיניהן משמשות כיום אינספור בתי עסק, מפעלים וחנויות.

הן רלבנטיות עבור מגוון רחב ביותר של מוצרים.

באופן כללי, מכונות שרינק מאפשרות לארוז בצורה יסודית מגוון רחב של מוצרים, חפצים, רכיבים וכיוצ”ב, בסוגים שונים של ניילון נצמד. מאחר ובשנים האחרונות חלק ניכר מצרכי האריזה התעשייתית והמסחרית מסופק על ידי אריזות שרינק למיניהן, ניתן למצוא גם סוגים שונים של מכונות שרינק המיועדות לתת מענה ספציפי לכמה סוגים שונים של צרכים. מה חשוב לדעת ולהכיר בנוגע לסוגי מכונות אריזה בשרינק על מנת להתאים את סוג המכונה המתאים ביותר עבורכם?

מכונת שרינק חצי אוטומאטית, אוטומטית או ידנית

חשוב להכיר כי ניתן למצוא כיום מכונת אריזה בשרינק מסוגים שונים, גם מבחינת רמת האוטומאציה המאפיינת את המכונה. מכונת שרינק אוטומטית, לדוגמה, היא מכונה הכוללת מסוע נע על גביו מניחים את המוצר, והמכונה עושה את כל השאר באופן אוטומאטי – אורזת את המוצר בניילון נצמד בצורה אחידה, מעבירה אותו דרך תנור כיווץ ייעודי (אריזות שרינק הן למעשה אריזות אשר מכווצות באמצעות חום, על מנת לקבל אריזה חלקה ומהודקת היטב) ומוציאה אותו ארוז בצורה מושלמת, חלקה ומהודקת, מוכן ומזומן למשלוח ו/או אחסון. מופעלות לרוב באמצעות לחץ אוויר או באמצעות מערכות של מנועים קטנים (מנועי SERVO).

בנוסף למכונות האוטומטיות, ניתן לרכוש גם מכונת שרינק חצי אוטומטית. במקרה זה מדובר לרוב במכונה אשר עושה חלקים מסוימים מתהליך האריזה בעצמה, כאשר עובד/ים עושים חלקים אחרים בתהליך. מכונות שרינק חצי אוטומטיות מופעלות לרוב באמצעות לחץ אוויר או באמצעות מערכות של מנועים קטנים (מנועי SERVO).

כמובן שקיימת גם אופציה ידנית, אותה ניתן למצוא באינספור מקומות, לא רק במפעלים גדולים. במקרה של מכונת שרינק ידנית, הנקראת גם “קונכייה”, מזינים ידנית את המוצר אל המכונה ומבצעים בבת אחת את פעולות החיתוך, הכיווץ וההלחמה של ניילון האריזה. גם באמצעות מכונת אריזה בשרינק ידנית ניתן להגיע לתפוקה גבוהה שכן מחזור האריזה של

מכונה מסוג זה הוא כמה שניות בודדות, כך שניתן לארוז מאות מוצרים מדי שעה.

סוג הניילון בו נעשה שימוש במכונות אריזה בשרינק

הן במקרה של מכונת שרינק קטנה ו/או ידנית והן במקרה של מכונות אריזה בשרינק גדולות ואוטומטיות או חצי אוטומטיות נעשה שימוש בניילון מסוג מיוחד, אשר תכונותיו מתאימות לסוג אריזה זה. מדובר בניילון מסוג פוליאתילן\פיויסי\פוליאוליפין המגיבים בצורה הרצויה לחום. במסגרת תהליך הכיווץ הניילון שומר על אחידות ומתכווץ בצורה חלקה והדוקה, וזה כאמור לב העניין כאשר מדובר במכונת אריזה בשרינק – האריזה באמצעות הניילון העמיד וכיווצו בחום מאפשר לקבל אריזה מהודקת, אטומה, אחידה וחלקה. זה מה ששומר על המוצרים הארוזים בצורה טובה ומאפשר גם לשלוח אותם לצד השני של העולם,בלי שיינזקו או ייחבטו.

בחירת מכונת אריזה בשרינק המתאימה ביותר לצרכיכם עשויה לייעל משמעותית את מערך האריזה והמשלוחים של בית העסק. חשוב להשקיע במכונה מתאימה ואיכותית לצורך קבלת התוצאות הרצויות באמת.



חזרה לכל המאמרים



?אפשר לעזור
סגור