מאמרי מכונות אריזה

סטארפק / מאמרי מכונות אריזה / מכונות שרינק אוטומטיות מול חצי אוטומטיות

מכונות שרינק אוטומטיות מול חצי אוטומטיות

20 בMay 2022 כללי

אחד מסוגי האריזות הנפוצים והשימושיים ביותר כיום, במיוחד בהיקפים גדולים ובמסגרת פעילותם של בתי עסק יצרניים ממגוון תחומים שונים, הוא אריזה בשרינק. קיימים סוגים שונים של אריזות בשרינק, אך באופן כללי ניתן לומר כי מדובר בניילון מיוחד אשר נצמד ונדבק אל המוצר או האריזה, ובאמצעות חימום קל מתקבע ומהווה אריזה מגנה מהודקת ויעילה ביותר. קיימים כיום סוגים שונים של מכונות אריזה בשרינק, וגם כאן אצלנו תוכלו למצוא מכונות שרינק ידניות, אוטומטיות וחצי אוטומטיות. כאן נרצה לבחון את ההבדלים העיקריים בין מכונות שרינק אוטומטיות וחצי אוטומטיות – מה מבדיל ביניהן ומהם היתרונות של כל סוג?

מהם ההבדלים העיקריים בין מכונות שרינק חצי אוטומטיות ואוטומטיות?

בתור התחלה חשוב לציין כי קיימים מספר סוגים שונים (גם כאן באתר) של מכונות אריזה בשרינק, הן אוטומטיות והן חצי אוטומטיות. כך ניתן להתאים את סוג מכונת השרינק המתאימה ביותר למאפיינים הייחודיים למפעל/פס הייצור שלכם.

קיימים מספר הבדלים עקרוניים בין מכונות אריזה אוטומטיות לחצי אוטומטיות, אשר רלבנטיים במקרה של אריזה בשרינק. ההבדל המרכזי והעיקרי הוא כי במקרה של מכונת שרינק חצי אוטומטית עלינו להזין באופן ידני את המוצר אל המכונה, ולאחר מכן היא לרוב עושה את שאר תהליך האריזה באופן אוטומטי לחלוטין (תהליך זה כולל עטיפה אחידה של המוצר בניילון השרינק וחימום שלו במידה ובצורה הנכונה לצורך קבלת אריזה מהודקת ואטומה). משמעותה של אותה הזנה ידנית היא לרוב פשוט הנחה של המוצר על גבי המשטח המיועד לכך במכונה. את כל השאר היא עושה לבד.

אך חשוב להבין כי מדובר במקרים רבים בהבדל משמעותי ממכונות שרינק אוטומטיות, אשר עושות את כל התהליך בעצמן (כולל הזנה של המוצרים, הנעים לרוב על גבי מסוע). הבדל זה הוא בעיקר בהספקים המתאפשרים – כאשר מזינים באופן ידני כל פריט ופריט למכונה, קצב האריזה נמוך יותר בהשוואה למכונות אריזה אוטומטיות לחלוטין.

עם זאת, במקרים רבים מכונת שרינק חצי אוטומטית היא מתאימה ומתבקשת יותר עבור פס ייצור או בית עסק מסוים. למשל, במקרים בהם צוואר הבקבוק שבתהליך הייצור אינו קורה דווקא בשלבי האריזה, ולכן אין צורך להאיץ את תהליך האריזה עצמו. זה קורה לא אחת בבתי עסק המייצרים כמות בינונית או נמוכה יחסית של מוצרים מדי יום, למשל במקרה של מוצרים יחסית גדולים ומורכבים. כמו כן, כאשר האריזה בשרינק אינה מיועדת עבור כל מוצר בנפרד, או רק עבור חלקים מסוימים אותם לא בהכרח מייצרים בהיקפים גדולים במיוחד.

חשוב להבין כי אין דרך כללית וחד משמעית לקבוע איזה סוג של מכונת אריזה בשרינק מתאים יותר – אוטומטית או חצי אוטומטית. זה תלוי בגורמים שונים, בפרט בסוג המוצר המיוצר, היקף הייצור, שאר פריטי המיכון הקיימים כבר במפעל וכיוצ”ב. את הבחירה במכונת שרינק ספציפית יש לעשות בהתאם למאפיינים של אותו פס ייצור, ותוך קבלת ייעוץ מקצועי מטעם אנשי המקצוע שלנו.

מעוניינים במידע נוסף ובהצעת מחיר? צרו איתנו קשר >> 



חזרה לכל המאמרים



?אפשר לעזור
סגור