מאמרי מכונות אריזה

סטארפק / מאמרי מכונות אריזה / מכונות פלופאק – מדוע מדובר בחוד החנית של עולם מכונות האריזה?

מכונות פלופאק – מדוע מדובר בחוד החנית של עולם מכונות האריזה?

26 בNovember 2022 כללי

מערך האריזה של מפעלים ובתי עסק יצרניים הוא אחד מהמקומות בהם ניתן לראות ולהרגיש בצורה הברורה ביותר את תהליכי האוטומציה וההתקדמות הטכנולוגית. מערך אריזה יעיל, מדויק ומהיר יותר מאפשר להגדיל את הספק הייצור ובהשלכה גם את פוטנציאל הרווח של החברה, ומכונות אריזה אוטומטיות משחקות תפקיד מרכזי בשיפור וייעול מערך האריזה. מכונות פלופאק הן מהחלקים המרכזיים והחשובים ביותר בתהליך זה, חוד החנית של עולם פתרונות האריזה הממוכנים.

 למה הכוונה כאשר מדברים באופן כללי על “מכונות פלופאק”? אילו סוגי מכונות כאלו תוכלו למצוא ומדוע הן משחקות תפקיד מרכזי ומשמעותי כל כך בתהליכי המיכון והייעול של מערכי אריזה במפעלים?

מכונות פלופאק – למה בדיוק הכוונה?

באופן כללי ביותר, מכונות פלופאק הן מכונות אריזה אוטומטיות בהן המוצרים “זורמים” על גבי מסוע נע, ונארזים בצורה אוטומטית ומהירה על ידי המכונה. קיימים כמובן סוגים רבים ושונים של מכונות פלופאק אשר ממלאים פונקציות שונות ומתאימים לבתי עסק ולמוצרים מסוגים שונים לחלוטין.

בגדול, ניתן למיין את מרבית מכונות הפלופאק לשתי קבוצות עיקריות – מכונות פלופאק אנכיות (עומדות) ואופקיות (שוכבות), כאשר בתוך כל קטגוריה כזו ניתן למצוא גם כן מגוון של מכונות שונות, כל אחת ייעודית ומתאימה לאריזת סוגים שונים של מוצרים.

לכן, כאשר מדברים על מכונות פלופאק הכוונה היא בדרך כלל פשוט למכונת אריזה אוטומטית בה המוצרים נעים על גבי פס נע ונארזים במהירות ובצורה אחידה, לקראת האריזה הסופית. אלו הן כאמור רק חלק ממכונות האריזה האוטומטיות והמתקדמות הנמצאות כיום בשימוש במפעלים, סדנאות ובתי עסק יצרניים באופן כללי, אך מדובר בחלק מרכזי ודומיננטי אשר סביר להניח כי יגיע לכל מפעל במוקדם או במאוחר.

הדרך היעילה להגיע לאריזה אחידה ומהירה ולשמור על הספק גבוה

אחת הסיבות לכך שמכונות פלופאק מתחילות להיות אמצעי האריזה הרלבנטי והמתבקש עבור יותר ויותר מפעלים, היא כי מבחינות מסוימות מדובר בסוג האולטימטיבי של מכונות אריזה. מכיוון שהמוצרים נעים כולם במהירות קבועה, מדויקת ומדודה על גבי המסוע הנע, מתאפשר תהליך אריזה אוטומטי מדויק, אחיד על פני כמויות גדולות של פריטים ומהיר ביותר. מהיר הרבה יותר מאשר כל תהליך אריזה שבני אדם יכולים להוציא לפועל בעצמם, בטח ובטח כאשר מחשיבים את העובדה כי מדובר בתהליך המתבצע לאורך שעות ברציפות, יום אחרי יום אחרי יום.

האחידות של האריזות המתקבלת ממכונת פלופאק גם מאפשרת למפעלים להעלות את הסטנדרט של המוצרים שלהם ולהבטיח שמירה אופטימאלית על כל פריט ופריט, בדיוק כמתוכנן. כך ניתן להפחית בלאי והוצאות מיותרות ולהגדיל עוד את פוטנציאל הרווח של החברה.

מבחינות רבות, נראה כי צורת העבודה של מכונות פלופאק (אריזה אוטומטית אחידה של כמויות גדולות של מוצרים מדי שעה בזכות “הזרמתם” במהירות דרך המכונה) היא כיום הדרך המתקדמת והמתבקשת ביותר לייצר ולארוז. סביר להניח כי נראה מכונות מסוג זה הופכות נפוצות יותר ויותר בעולם התעשייה והייצור במהלך השנים הבאות.

 



חזרה לכל המאמרים



?אפשר לעזור
סגור