מאמרי מכונות אריזה

סטארפק / מאמרי מכונות אריזה / מכונות פלופאק – האם העסק שלכם באמת צריך אותן ומתי הן משתלמות לרכישה?

מכונות פלופאק – האם העסק שלכם באמת צריך אותן ומתי הן משתלמות לרכישה?

3 בJune 2023 כללי

מכונות פלופאק מהוות את אחת המשפחות הגדולות, המוכרות והיעילות ביותר של מכונות אריזה אוטומטיות, וניתן למצוא אותן כיום כמעט בכל פס ייצור ומערך אריזה בינוני או גדול. כמעט כל בית עסק יצרני עובר (בשאיפה) בשלב מסוים מסדר גודל והיקף ייצור קטן לבינוני ובהמשך בתקווה גם להיקפים גדולים, ומעברים אלו מצריכים הטמעה של מיכון מתאים. הטמעת המיכון הנכון בזמן הנכון עשויה להיות קריטית להצלחתו של העסק.

 בתור בעלים של בית עסק קטן יחסית אשר נמצא בתהליכי גדילה והתרחבות – כיצד נוכל לדעת ולהיות בטוחים שרכישת מכונת פלופאק היא הצעד הנכון וכי הגיעה העת לכך? זה כמובן תלוי בפרמטרים ומשתנים רבים, אך ישנם סממנים כלליים מסוימים שיכולים לסייע לקבל את ההחלטה הנכונה.

מכונות אריזה אוטומטיות המותאמות להיקפי אריזה גדולים

מכונות פלופאק הן מכונות אריזה אוטומטיות אשר פועלות במהירות רבה יחסית ומאפשרות לארוז באופן אחיד כמויות גדולות של מוצרים פר שעה. לכן, מן הסתם, ניתן למצוא אותן בעיקר בבתי עסק ואולמות ייצור המייצרים בהיקפים גדולים יחסית, בעיקר בתי עסק בינוניים וגדולים. אך אלו הן הגדרות כלליות ואמורפיות – מתי היקף הייצור נחשב ל”גדול”? מתי בית העסק עובר מלהיות קטן לבינוני או גדול?

התשובות על שאלות אלו תלויות בענף בו פועל ומייצר בית העסק, ובהקשר בו אנו עוסקים כאן גם בעיקר בזמן שלוקח בממוצע לארוז כל מוצר ומוצר, ומספר המוצרים המיוצרים. כאשר עוברים רף מסוים של ייצור, מכונת פלופאק עשויה להיות הפתרון היחידי והטוב ביותר שיאפשר למערך האריזה לעמוד בקצב של מערך הייצור. במקרה של תוצרים מסוימים (דוגמת מוצרי מזון קטנים ומוצרים בתפזורת) רף זה הוא נמוך ו”קרוב” יותר, במקרים אחרים הוא צריך להיות גבוה יותר. אלו חישובים שרק אתם יכולים לעשות. נסו להעריך כמה מוצרים בממוצע בשעה אתם מייצרים כעת, כמה אתם צופים שתייצרו בעתיד הקרוב והנראה לעין וכמה זמן לוקח בממוצע לארוז כל מוצר. מתוך זה תוכלו להסיק כמה זמן, כוח אדם ומשאבים נוספים אתם צפויים להקצות לתהליכי האריזה, ולהבין עד כמה מצב זה מצריך מכונת אריזה אוטומטית מסוג מכונת פלופאק.

כדאי כמובן להיערך לעלייה הרצויה והצפויה בהיקף הייצור מבעוד מועד, ולרכוש את מכונת האריזה המתאימה לפני שהגעתם להיקף ייצור זה בפועל (אך כאשר ברור כי אתם בדרך לשם). כל יום בו אתם מייצרים בהיקף גדול אך מערך האריזה לא עומד בקצב ויוצר “פקקים” וצווארי בקבוק גדולים, הוא יום בו אתם עשויים להפסיד כסף, ולא מעט. עדיף שבשלב בו אתם מרחיבים את היקף הייצור כבר יהיה לכם מערך אריזה שמסוגל לעמוד בהיקפים החדשים, ולשמור על פעילות כוללת חלקה ויעילה.

כמו כן, אתם כמובן מוזמנים תמיד ליצור עימנו קשר ולהתייעץ עם אנשי המקצוע שלנו. הם ישמחו לנסות להכווין ולהבין יחד אתכם האם ומתי העסק שלכם זקוק למכונת אריזה פלופאק.

צרו איתנו קשר לקבלת פרטים נוספים



חזרה לכל המאמרים



?אפשר לעזור
סגור