מאמרי מכונות אריזה

סטארפק / מאמרי מכונות אריזה / מכונות לאריזת מזון – מהי מידת ההשפעה הפוטנציאלית על בית העסק?

מכונות לאריזת מזון – מהי מידת ההשפעה הפוטנציאלית על בית העסק?

26 בNovember 2022 כללי

מערך האריזה והשילוח של מרבית בתי העסק והחברות היצרניות בעולם עובר תהליכי מיכון ואוטומציה מואצים בעשורים האחרונים, כך שכיום ניתן למצוא שימוש במכונות אריזה אוטומטיות כמעט בכל בית עסק בינוני ומעלה, בכל מיזם אשר שואף להתנהל ביעילות מקסימאלית ולהגדיל תפוקה ורווחיות. למכונות אריזה שונות בפסי ייצור שונים עשויה להיות מידת השפעה פוטנציאלית שונה על בית העסק.

כאשר נסמכים יותר ויותר על מיכון, מתבקש לשאול את השאלה – מהי מידת ההשפעה האפשרית של מכונות אלו על פס הייצור בפרט, ובית העסק באופן כללי?

 מהגדלת הרווחיות ועד לתקיעת פס הייצור כולו – השפעתן האפשרית של מכונות אריזה

מעבר לשימוש במכונת אריזה אוטומטית, חצי אוטומטית ואף ידנית עשוי לייעל משמעותית את מערך האריזה והשילוח, ולאפשר לבית העסק להגדיל משמעותית את ההספק של פס הייצור ואת התפוקה (ובהשלכה גם את הרווחיות, בהמשך הדרך). ברבים מפסי הייצור נוצרים צווארי בקבוק דווקא בשלבים האחרונים, שלבי האריזה השונים, ופעמים רבות הטמעה של מכונת אריזה מתאימה יכולה לשחרר את העומסים ולאפשר לפס הייצור לפעול בתפוקה גבוהה יותר. אוטומציה חלקית או מלאה של תהליכי האריזה היא הכרחית עבור כל בית עסק השואף להתרחב ולהגדיל תפוקה והיקף ייצור, וניתן למצוא כיום כמה וכמה סוגים של מכונות אריזה אשר עשויות להתאים למגוון רחב של מוצרים ופסי ייצור, ולייעל משמעותית כמעט בין לילה את פעילות הייצור של בית העסק.

כמובן שכאשר נסמכים על מכונות, בין אם במערך האריזה או בכל שלב אחר של הייצור, אנחנו גם חשופים יותר לבעיות ותקלות שעלולות להתרחש במכונה. אין מכונה שלא מתקלקלת מדי פעם, ובמקרים אלו ההשפעה עשויה להיות זניחה או משמעותית, בהתאם לסוג המכונה ולמידה בה נסמך עליה פס הייצור. במקרים מסוימים, תקלה במכונת האריזה עלולה להשבית את פס הייצור כולו ולגרום לעיכובים משמעותיים ובמקרים חמורים אף בפגיעה בלוחות הזמנים וברווחיות הכוללת. אך מקרים “חמורים” שכאלו מתרחשים רק כאשר מכונות האריזה אינן מתוחזקות כמו שצריך על בסיס שוטף, ו/או כאשר הבעיה אינה מקבלת מענה מקצועי מתאים והולם במהירות.

לכן, על מנת שלא לחשוף את פס הייצור ואת בית העסק כולו לפגיעה גדולה מדי במקרה בו מכונת האריזה מתקלקלת או נתקעת, יש להבטיח כי רוכשים מכונה איכותית וכזו המתאימה בצורה מדויקת לאותו פס ייצור, ולצרכים הכלליים של אותו בית עסק (למשל, מבחינת תפוקה, קצב פעולה, שעות עבודה מדי יום וכיוצ”ב). יש לוודא גם, כמובן, כי המכונה מגיעה עם אחריות ועם תמיכה מקצועית במידת הצורך. חשוב לדעת בדיוק למי ולאן להתקשר במידה ואינכם מצליחים לתפעל את התקלה בעצמכם, ומהו ההליך הסטנדרטי הנדרש במקרה של תיקון – כמה זמן זה אמור לקחת? מי אמור לתקן את המכונה והיכן זה קורה? האם אתם מקבלים מכונה חליפית או האם יש לכם פתרון חליפי אחר?

ענו לעצמכם על כל השאלות האלו כבר עכשיו (או במעמד בחירת וקניית המכונה), ותבטיחו כי החשיפה של העסק שלכם להשפעה פוטנציאלית שלילית במקרים של תקלות במכונות האריזה היא מינימאלית.



חזרה לכל המאמרים



?אפשר לעזור
סגור