מאמרי מכונות אריזה

סטארפק / מאמרי מכונות אריזה / מכונות הלחמה עליונה – מגשיות גביעים וצנצנות

מכונות הלחמה עליונה – מגשיות גביעים וצנצנות

20 בJanuary 2024 כללי

מפעלים ובתי עסק רבים מייצרים מגוון מוצרים אותם ממלאים באינספור מכלים – בקבוקים מסוגים שונים, צנצנות, גביעים, מגשיות וכיוצ”ב. סוג זה של ייצור מאפיין בעיקרו את תחום המזון, אך גם תחומים נוספים דוגמת קוסמטיקה, תרופות ועוד. מכונת הלחמה עליונה מקצועית ואיכותית יכולה להכניס ייעול ושיפור משמעותי ביותר בתהליך הייצור והאריזה, אשר יסייע להגדלת הפרודוקטיביות של המפעל ולהקטנת ההפסדים בעקבות בלאי (המהווה חלק מכל מיזם יצרני בהיקפים גדולים..).

 מהן מכונות הלחמה עליונה ומהי הפונקציה העיקרית שהן ממלאות? אילו סוגים שונים ניתן למצוא בקטגוריה ספציפית זו של מכונות ייצור ואריזה וכיצד הם יכולים לייעל משמעותית את מערך הייצור כולו?

אילו פונקציות עיקריות ממלאות מכונות הלחמה עליונה?

מכונות הלחמה עליונה הן מכונות אשר סוגרות את חלקו העליון של המיכל המכיל את המוצר, בין אם מדובר במגשית, גביע, צנצנת או בקבוק. הסגירה נעשית באמצעות הלחמה של חומר אשר סוגר ואוטם הרמטית את המיכל, דוגמת רדיד אלומיניום. ההלחמה מבטיחה כי הרדיד ייצמד בצורה חזקה ואטומה לחלוטין לפיה של המיכל, כך שהתכולה לא תוכל להישפך ולנזול החוצה מהמכל. זה כמובן רלבנטי במיוחד כאשר מדובר במוצרים הנמצאים במצב נוזלי או נוזלי למחצה (משקאות, קרמים למריחה, מעדני חלב ועוד אינספור דוגמאות נוספות…), אך גם עבור מוצרים המגיעים בתפזורת ובחלקיקים קטנים, דוגמת חטיפים מסוגים מסוימים או כדורים ותרופות.

מכלים אשר עוברים מילוי במפעל ומשם נשלחים לחנויות וללקוחות עוברים בדרך טלטולים מסוגים שונים וצריכים לעמוד בכל תלאות הדרך והזמן שעובר, בלי שייפתחו ושתכולתם תזלוג החוצה. הלחמה עליונה של פתח המכל היא הדרך המקצועית היעילה והנוחה ביותר לעשות זאת.

 סוגים שונים של מכונות הלחמה עליונה

אנו מציעים מספר סוגים שונים של מכונות הלחמה עליונה, אשר יכולים להתאים לפסי ייצור (ולמוצרים) בעלי אופי שונה. למשל – מכונת הלחמה עליונה אוטומטית המיועדת לטיפול במספר בקבוקים בו זמנית (וכך יכולה לעמוד בהספקים גבוהים ביותר ולמנוע יצירת צווארי בקבוק בתהליך הייצור והאריזה), מכונת הלחמה עליונה בוואקום אשר אוטמת מכלים הנארזים במצב של וואקום פנימי, מכונות מילוי וסגירה עליונה אשר גם ממלאות את המכלים בצורה מדויקת ומהירה וגם אוטמות אותם לאחר מכן, וכיוצ”ב.

חשוב להבין את הפוטנציאל הקיים בשימוש במכונת הלחמה עליונה, עבור כל סוג של מוצר הנמכר במכל סגור ואטום הרמטית –

מכונת הלחמה עליונה מבטיחה כאמור את סוג הסגירה היעיל והבטוח ביותר, לפחות מבחינת האפשרויות הריאליות והמשתלמות העומדות לרשות רובם המכריע של המפעלים. מכונת הלחמה איכותית אשר מתאימה בצורה טובה לאופיו של פס הייצור ולסוג המוצרים היוצאים ממנו, יכולה לאפשר הספק עבודה גבוה תוך צמצום של הבלאי המתקבל למינימום האפשרי. כאשר כל אחד ואחד מאלפי המכלים היוצאים מפס הייצור מדי יום נסגר ונאטם בצורה טובה ומוקפדת, אנו מצמצמים למינימום את התקלות שעשויות לקרות, ולגרום לנו להפסדים מסוגים שונים. זה יכול לבוא לכדי ביטוי כמובן גם במוניטין של בית העסק, והאופן בו הוא נתפס בעיני לקוחותיו הרבים.

צרו איתנו קשר לקבלת מידע נוסף, כמו גם המלצה וסיוע מקצועי בבחירת מכונות הלחמה עליונה מתאימה ביותר עבורכם.



חזרה לכל המאמרים



?אפשר לעזור
סגור