מאמרי מכונות אריזה

סטארפק / מאמרי מכונות אריזה / מכונות הדבקה – מהן האפשרויות ומדוע זה חשוב עבור בית העסק היצרני?

מכונות הדבקה – מהן האפשרויות ומדוע זה חשוב עבור בית העסק היצרני?

26 בNovember 2022 כללי

אחד השלבים האחרונים במרבית תהליכי הייצור של מגוון רחב של מוצרים הוא הדבקת תוויות על המוצר, על האריזה, על הקרטונים וכיוצ”ב. התוויות שאנחנו תמיד רואים על גבי בקבוקים, אריזות מוצרי מזון ובעצם כמעט כל מוצר שרק ניתן להעלות על הדעת, מודבקות בסיום תהליך הייצור ורגע לפני תהליך האריזה. מכונת הדבקה עשויה לזרז ולייעל משמעותית תהליכים אלו.

 מהם סוגי מכונות ההדבקה הנפוצים שכדאי לכל בית עסק יצרני להכיר כיום? מה עשויים להיות סוג ומידת ההשפעה של שימוש במכונת הדבקה מתאימה ואיכותית על הפעילות השוטפת של בית העסק?

מכונות הדבקה – סוגים עיקריים

כדאי להכיר לפחות שלושה סוגים עיקריים של מכונות הדבקה (הכוונה למכונות הדבקת מדבקות ותוויות).

הסוג הראשון הוא מכונת הדבקה ידנית. זו מכונה פשוטה המאפשרת להדביק מדבקה אחת או שתיים (כמו גם מדבקה היקפית העוטפת את המיכל), הכל באופן ידני על ידי העובדים. מכונה מסוג זה מתאימה למפעלים אשר מוציאים כמות קטנה יחסית של מוצרים, וזקוקים להדבקה חזקה ואיכותית אך בכמויות קטנות יחסית ובקצב לא גבוה במיוחד.

הסוג השני הוא של מכונות הדבקה חצי אוטומטיות. אלו הן מכונות שולחניות המופעלות באמצעות הרגל על ידי דוושה ייעודית מיוחדת. גם כאן ניתן להדביק כמה סוגים שונים של מדבקות ולהתאים את פעולת המכונה לסוגים רבים של מוצרים ואריזות.

הסוג השלישי הוא של מכונות הדבקה אוטומטיות. אלו הן מכונות תעשייתיות הפועלות בצורה אוטומטית לחלוטין, מאפשרות מן הסתם את ההספק הגבוה ביותר ומבטיחות הדבקה אחידה, חזקה ועמידה במיוחד. תמצאו אצלנו מכונות הדבקה אוטומטיות עבור תיווי (הדבקת תוויות) היקפי, תיווי עליון ותחתון, אחורי וקדמי ותיווי אופקי.

את הבחירה בסוג המכונה הנכון והמתאים יותר מומלץ לעשות בהתייעצות עם אנשי המקצוע שלנו, ובהתאמה פרטנית לנתונים שלכם – סוג המוצרים שאתם מייצרים, היקף הפעילות, תוכניות התרחבות עתידיות ומספר שיקולים מרכזיים נוספים.

חלק אינטגראלי מתהליכי האריזה והייצור

מרבית מנהלי ובעלי העסקים היצרניים נוטים לייחס הרבה יותר תשומת לב ומחשבה לתהליכי ייצור המוצרים עצמם, ובמקרים מסוימים גם לתהליכי האריזה, מאשר לתהליכים פחות מרכזיים כמו הדבקת תוויות. אך בפועל, מדובר בחלק אינטגראלי ובלתי נפרד מתהליך הייצור כולו. ללא הדבקה איכותית ומקצועית של התוויות על המוצרים היוצאים מפס הייצור, לא ניתן יהיה לשלוח ולמכור אותם. כלומר, תקלה במערך הדבקת המדבקות והתוויות יכולה לשתק את פס הייצור ולעכב משמעותית את פעילות בית העסק.

לכן, חשוב ומומלץ ביותר לצייד את פס הייצור במכונת הדבקה מתאימה, כזו אשר מתאימה גם לסוג המדבקות והתוויות שנדרש להדביק על המוצרים וגם לקצב והיקף הפעילות שלנו. תמיד עדיף לכוון גבוה ורחוק יותר, ולרכוש מכונה המתאימה לא רק להיקף הפעילות הנוכחי, אלא להיקף גבוה יותר אליו אנחנו שואפים (או צריכים לשאוף) להגיע בעתיד. גם במכונת תוויות שווה להשקיע – זה יאפשר לפס הייצור לפעול בצורה חלקה ויעילה, ואף להתרחב בהמשך הדרך.



חזרה לכל המאמרים



?אפשר לעזור
סגור