מאמרי מכונות אריזה

סטארפק / מאמרי מכונות אריזה / מכונות אריזה בוואקום – מהם היתרונות?

מכונות אריזה בוואקום – מהם היתרונות?

21 בJanuary 2023 כללי

ביותר ויותר בתי עסק ומפעלים מסוגים שונים ניתן למצוא כיום שימוש במכונות וואקום ידניות, אוטומטיות או חצי אוטומטיות, בהתאם למאפיינים של בית העסק/פס הייצור וכמות המוצרים המצריכים אריזה בוואקום מדי יום. בעוד מדובר באחת משיטות האריזה המתקדמות והאפקטיביות ביותר כיום, מרבית האנשים אינם מודעים למגוון היתרונות השונים והמשמעותיים של אריזה בוואקום. להלן כמה מאפיינים ויתרונות של שיטת אריזה זו, שכדאי לכל בעל עסק יצרני (וכל אדם עבורו זה רלבנטי) להכיר:

מניעת תהליכי חמצון – אחד היתרונות הברורים והמוכרים יותר של אריזה בוואקום הוא שמירת המוצר בסביבה נטולת אוויר וחמצן, מה שמאפשר מניעה משמעותית של תהליכי החמצון – אלו הם התהליכים המתרחשים כאשר חומר מסוים בא במגע עם אוויר. כשמדובר במוצרי מזון תהליכי החמצון הם מהזרזים הראשיים של תהליכי ההבשלה והריקבון של החומר האורגני, ושמירה על המוצר בוואקום מאפשרת להאריך משמעותית את אורך חייו. אך גם מוצרים אחרים, אשר אינם בהכרח מכילים חומרים אורגניים, נפגעים ונשחקים מהר יותר כתוצאה מתהליכי חמצון וחשיפה לאוויר. לכן, במקרה של מוצרים רבים הדרך הטובה ביותר לשמר ולהגן עליהם היא באמצעות אריזה בוואקום, כך שלא יבואו במגע ישיר עם חמצן.

הקטנת נפח האריזה – יתרון נוסף של אריזה בוואקום, אשר רלבנטי כמעט עבור כל בית עסק מכל תחום ייצור, הוא האפשרות להקטין משמעותית את הנפח הכולל של אריזת המוצר. עד שלא אורזים משהו בוואקום לא מבינים באמת כמה נפח ומקום תופס האוויר שאנחנו כולאים בתוך כל אריזה “רגילה” (שאינה בוואקום…). הוואקום מאפשר להשתמש במינימום נפח האפשרי עבור מוצר מסוים. כאשר מדובר בבית עסק יצרני אשר אורז ומשלח אינספור ארגזים ומטרים מעוקבים רבים של אריזות מוצרים מדי יום, הקטנה של אריזת המוצר באחוזים רבים הופכת משמעותית וחשובה ביותר.

צמצום בחשיפה לחיידקים ופטריות – מלבד למניעת תהליכי החמצון ה”טבעיים” המקצרים את אורך חיי המוצר, אריזה בוואקום גם מבטיחה צמצום ניכר בפוטנציאל החשיפה וההידבקות של המוצר בחיידקים שונים ופטריות. קשה מאוד להגיע למצב של סטריליות מוחלטת כאשר מדובר בייצור המוני, והאריזה בוואקום מהווה כלי יעיל לשיפור משמעותי של ההיגיינה בתהליכים אלו. גם כאן, הרלבנטיות למוצרי מזון היא ברורה לכולם, אך זהו ממש לא תחום הייצור היחידי עבורו שיקול זה רלבנטי. גם בקטגוריות מוצרים נוספות רבות, דוגמת תרופות, מוצרי אלקטרוניקה ועוד, שיפור הסטריליות וצמצום פוטנציאל החשיפה למפגעים אורגניים כמו חיידקים ופטריות מהווה יתרון משמעותי ביותר.

אריזה אחידה, יסודית, יעילה ושיטתית – אריזה בוואקום היא במובנים רבים אחת משיטות האריזה היסודיות ביותר, ולכן גם היעילות ביותר מבחינת היתרונות שהוזכרו לעיל. כאשר משתמשים במכונת ואקום מסוג זה או אחר (בהינתן כי מדובר במכונה איכותית, מהסוג שאנו משווקים כאן כמובן) ניתן לבצע אריזה מהסוג היעיל ביותר בצורה שיטתית ומהירה, ועל פני כמויות גדולות של פריטים.

צרו איתנו קשר לקבלת פרטים נוספים

 



חזרה לכל המאמרים



?אפשר לעזור
סגור