מאמרי מכונות אריזה

מנהלים עסק או מפעילים פס ייצור? מכונות אריזה אוטומטיות שחשוב להכיר

14 בNovember 2021 מאמרים סטארפק

בעלי ו/או מנהלי עסקים יצרניים, כמו גם עובדים בכירים אשר ממונים על הניהול של פסי ייצור ספציפיים, יכולים לייעל את העבודה ולשפר בפועל כל פס ייצור על ידי היכרות עם מכונות האריזה והייצור המתקדמות והיעילות ביותר הזמינות בשוק כיום. תחום זה של מכונות אריזה וייצור מתפתח במהירות ומספק פתרונות טכניים מעולים למגוון רחב של צרכים נפוצים במפעלים ובתי עסק. להלן כמה מסוגי מכונות האריזה והייצור האוטומטיות שחשוב להכיר, על מנת להבטיח כי אתם מעניקים לעסק שלכם או לפס הייצור שאתם מתפעלים את השדרוגים הטכניים המתבקשים על מנת לייעל ולשפר אותו.

מכונות שרינק אוטומטיות – חלק ניכר מהמפעלים אורזים כיום את מוצריהם באמצעות מכונת שרינק כזו או אחרת, אך חשוב להכיר כי גם בתחום הספציפי של מכונות שרינק ניתן למצוא כיום מכונות אוטומטיות לחלוטין, אשר אורזות את המוצרים בצורה מהירה ומושלמת. למכונות אלו מסוע נע על גביו מניחים עובדי הייצור את המוצרים המצריכים אריזה (בין אם מדובר במוצר סופי, תוצרי ביניים או חלקי מוצרים) והמכונה דואגת לכל השאר – היא אורזת כל מוצר בנפרד בניילון שרינק, מבצעת את החיתוך וההלחמה לבד באמצעות מלחם הנשלט על ידי בקרה דיגיטלית ומדויקת מאין כמוה, ואף מכווצת את הניילון המשמש לאריזה באמצעות יחידת כיווץ. כך מתקבלים מוצרים הנארזים בצורה אחידה ואלגנטית, חלקה, מהודקת.

מכונות עטיפת משטחים – מכונה הכוללת במה או זרוע מסתובבת, אשר עוטפות משטחים שלמים בהתאם לתכניות אותן ניתן לקבוע מראש, ולשנות במידת הצורך. מאחר ועטיפה ידנית של משטחים גורמת לרוב לבזבוז משמעותי של חומרי אריזה ועלולה לקחת כמה דקות טובות, וכמה ידיים עובדות עבור כל משטח ומשטח, מכונה אוטומטית לעטיפת משטחים מאפשרת לייעל את השלבים הסופיים של האריזה ולהוציא משטחים הארוזים בצורה אחידה, מדויקת ואסתטית.

מכונות אוטומטיות להרכבה וסגירה של קרטונים – מכונות אלו מאפשרות הקמה וסגירה של אלפי קרטונים מדי שעה. אותה תפוקה לא מתאפשרת בעבודה ידנית.

במקרה ומדובר במפעל עם תפוקה יומית נמוכה יחסית, מכונות חצי אוטומטיות יכולות להספיק. קיימת כמובן אפשרות להתאים את גדלי הקרטונים השונים אותם יש להקים ולסגור, וכך להשתמש באותה מכונה עבור מספר מוצרים שונים, גם כאלו הנארזים בארגזים שונים מבחינת הגודל ו/או הצורה.

מכונות הדבקת תוויות – האופן בו מודבקת תווית על כל מוצר ומוצר קובע המון מבחינת הנראות הראשונית והכללית של המוצר הסופי, מה שמשפיע כמובן גם על הסיכויים של המוצר להיבחר על ידי הלקוחות, מבין המוצרים המתחרים השונים באותה קטגוריה.

התווית מהווה תפקיד מרכזי במיתוג ובניית המוניטין של ה חברה.

מכונות הדבקת תוויות אוטומטיות מאפשרות להדביק בצורה אחידה ומדויקת תוויות על גבי כמות גדולה של מוצרים, בלי להתעכב על כך יתר על המידה ובלי לבזבז זמן מיותר.

כאשר מדובר בייצור בסדרי גודל בינוניים וגדולים מומלץ לעבוד עם מכונת הדבקת תוויות אוטומטיות, ולא עם מכונות ידניות או חצי אוטומטיות.

ייצור ומילוי שקיות – מכונות אוטומטיות המאפשרות מילוי מדויק בשקיות ואריזה אחידה של נוזלים, גבישים, כדורים, אבקות וכיוצ”ב.

ניתן למצוא בקטגוריה זו הן מכונות המתאימות לסוגים שונים של חומרים/מוצרים.

מומלץ להתייעץ עם אנשי המקצוע שלנו לצורך הגדרת ומציאת סוג מכונת ייצור ומילוי השקיות המתאימה ביותר לצרכים הייחודיים למפעל הספציפי שלכם



Back to blog list



?אפשר לעזור
סגור