מאמרי מכונות אריזה

סטארפק / מאמרי מכונות אריזה / מכונות אריזה אוטומטיות מול חצי אוטומטיות

מכונות אריזה אוטומטיות מול חצי אוטומטיות

25 בMarch 2023 כללי

בין שלל מכונות האריזה והייצור שאנו משווקים, וודאי תוכלו לשים לב כי אחת ההגדרות הראשונות והעיקריות על פיהן מחולקות המכונות היא מידת האוטומציה שלהן. בפרט, האם מדובר במכונה ידנית (לא אוטומטית כלל), חצי אוטומטית או אוטומטית לחלוטין? בעוד בהיקפי ייצור קטנים ולצרכים נקודתיים בלבד עשויה להתאים מכונה ידנית, עבור מרבית המקרים ובתי העסק ההתלבטות היא בין מכונה אוטומטית לחצי אוטומטית.

 מהם ההבדלים העיקריים בין מכונות אריזה אוטומטיות לחצי אוטומטיות? כיצד נוכל להחליט ולבחור איזו מכונה מתאימה יותר עבורנו, ועבור הצרכים והמאפיינים הייחודיים לבית העסק ומערך הייצור שלנו?

הבדלים עיקריים בין מכונות אריזה חצי אוטומטיות לאוטומטיות

קיימים מספר הבדלים מהותיים בין שתי קטגוריות אלו של מכונות אריזה אוטומטיות וחצי אוטומטיות.

כמובן שמהירות העבודה של שני סוגי מכונות אלו היא בממוצע שונה. מכונות אוטומטיות עובדות מהר יותר ולכן מאפשרות לארוז כמות גדולה יותר של מוצרים/אריזות מדי שעה. זה נכון במיוחד כאשר מדובר במכונות פלופאק – מכונות אוטומטיות אשר כוללות פס נע על גביו מוסעים המוצרים במהירות, ונארזים באופן אוטומטי ואחיד.

מכונות אוטומטיות לרוב יהיו יקרות וגדולות יותר ממכונות חצי אוטומטיות, ובטח שממכונות אריזה ידניות. לכן חשוב לקחת בחשבון את השטח העומד לרשותכם ומוקצה למכונה באולם הייצור והאריזה, ולוודא כי הוא גדול מספיק להכיל את סוג המכונה שבכוונתכם לרכוש. מכונות אוטומטיות בדרך כלל יהיו גם יקרות יותר ממכונות חצי אוטומטיות וידניות, מפני שמדובר בפריט מיכון מתקדם ומשוכלל יותר, אשר בהתאמה גם מביא לייעול משמעותי יותר בתהליכי האריזה ובזמן שלוקח התהליך פר אריזת מוצר. החל מהיקפי ייצור מסוימים, מכונה אוטומטית מהווה השקעה מתבקשת והכרחית, שכן מכונה חצי אוטומטית לא תעמוד בקצב ועלולה ליצור עיכובים וצווארי בקבוק בתהליך.

חשוב לציין גם כי ככל שהמכונה אוטומטית יותר, ומבצעת “בעצמה” חלק גדול יותר מתהליך האריזה, כך האריזה הסופית תהיה אחידה, יסודית ונטולת תקלות והבדלים בין אריזה לאריזה. מכונת אריזה ידנית, לצורך העניין, משאירה הרבה  מפעולות האריזה לידיהם של העובדים, ולכן התוצאה המתקבלת היא הרבה פחות אחידה ויסודית מאשר במקרה של מיכון “מלא” (כלומר, אריזה במכונה אוטומטית לחלוטין).

בחירת סוג מכונת האריזה המתאימה ביותר לצרכיכם

מאחר וקיימות אפשרויות רבות כל כך של מכונות אריזה וייצור, גם בתוך קטגוריה נתונה (נניח, של מכונות אוטומטיות, חצי אוטומטיות או ידניות), בחירת המכונה המתאימה והנכונה ביותר עשויה להיות בחירה מאתגרת המצריכה ידע, ניסיון והכוונה מקצועית.

כמובן שבדיוק בשביל זה אנחנו כאן – אנשי המקצוע שלנו מחזיקים בעשרות שנות ניסיון בתחום מכונות האריזה והייצור, וישמחו לשבת אתכם ולהבין בדיוק מהם המאפיינים של מערך הייצור שלכם, הצרכים הייחודיים והתוכניות לעתיד הקרוב והרחוק. בהתאם לכל זה נגיע יחד אתכם להחלטה בנוגע למכונה הטובה והנכונה ביותר למצבכם, ומידת המיכון המאפיינת אותה.

צרו איתנו קשר לקבלת פרטים נוספים



חזרה לכל המאמרים



?אפשר לעזור
סגור