מאמרי מכונות אריזה

סטארפק / מאמרי מכונות אריזה / מכונות אריזה אוטומטיות מול חצי אוטומטיות – מה חשוב לדעת?

מכונות אריזה אוטומטיות מול חצי אוטומטיות – מה חשוב לדעת?

20 בSeptember 2022 כללי

אחת הקטגוריות העיקריות על פיהן כדאי לבחון מכונות אריזה (כמו גם מכונות ייצור, לפחות מסוגים מסוימים) היא רמת האוטומציה המאפיינת אותן. במקרים רבים קיימות שלוש אפשרויות עיקריות – מכונות אוטומטיות, חצי אוטומטיות או ידניות. מרבית בתי העסק היצרניים עוברים במוקדם או במאוחר למכונות אריזה חצי אוטומטיות או אוטומטיות לחלוטין. חשוב להבין את ההבדלים והמשמעויות של שתי האפשרויות הללו.

 מהם ההבדלים העיקריים בין שתי האפשרויות (מכונות אריזה אוטומטיות מול חצי אוטומטיות) שכדאי וחשוב להכיר ולהיות מודעים אליהם, ומה באופן כללי חשוב לדעת בהקשר זה?

 הבדל משמעותי בהספקים

אולי אחד ההבדלים המרכזיים והחשובים ביותר שבין מכונות אריזה אוטומטיות לחצי אוטומטיות הוא מהירות העבודה, ולכן הספק הייצור והאריזה המתקבל. על פי רוב, מכונת אריזה אוטומטית תפעל בקצב מהיר יותר ממכונה חצי אוטומטית, ובטח שממכונה ידנית. זה מאפשר לארוז בצורה אחידה ויסודית כמות גדולה יותר של פריטים עבור פרק זמן נתון, כך שבית העסק יכול להעלות את הספק הייצור והאריזה היומי. לכן, במקרים מסוימים ניתן להכריע בין רכישה של מכונת אריזה אוטומטית מסוימת לבין אותה מכונה בדגם חצי אוטומטי, על פי ההספק המתקבל וההספק הנדרש באותו פס ייצור.

אריזה אחידה, יסודית ומדויקת

כאשר מדובר באריזה המונית בפס ייצור כלשהו, נרצה תמיד לוודא כי האריזה המתקבלת היא אחידה בין כל הפריטים השונים הנארזים, וכי היא יסודית ומדויקת. אין יותר מדי מקום לחוסר דיוקים או תקלות שונות, מפני שכל אריזה תקולה שאינה מדויקת (ו”מושלמת” במובן מסוים) משמעה בדרך כלל בלאי נוסף ואובדן של אותו פריט.

כמובן שמכונות אוטומטיות מספקות אריזה אחידה, יסודית ומדויקת יותר מאשר מכונות חצי אוטומטיות וידניות, מכיוון שבמקרה זה אין כל התערבות אדם בתהליך האריזה עצמו. המכונה יודעת כיצד לחזור על אותה פעולה בדיוק מושלם הרבה יותר טוב מעובד אנושי, והתוצאות מדברות בעד עצמן.

במקרים מסוימים בהם אין בהכרח חשיבות לאחידות ודיוק באריזה (וקיימים מקרים רבים כאלו במסגרת העבודה השוטפת ותהליכי הייצור במפעלים שונים), ייתכן ומכונה חצי אוטומטית עשויה להספיק.

עלות

כמובן שקיים גם הבדל בין העלויות של מכונות אריזה אוטומטיות לבין אלו של חצי אוטומטיות או ידניות. מכונות אוטומטיות לרוב יהיו יקרות יותר, מכיוון שמדובר בפריט מיכון גדול ומורכב יותר. עלות זו אמורה להיות משתלמת כאשר המפעל פועל בהספק מסוים המצריך אריזה מהירה, אחידה, מדויקת וכיוצ”ב. במקרים רבים, מדובר פשוט בהשקעה מתבקשת ומשתלמת יותר…

גודל המכונה עצמה

יש להתחשב גם בגודל של המכונה עצמה – כמה מקום היא תופסת וכמה מקום היא מצריכה באופן כללי לשם התפעול השוטף שלה. גם כאן קיים הבדל, כאשר מכונות אוטומטיות לרוב יהיו גדולות יותר ויצריכו יותר שטח (במקרים רבים מכונות חצי אוטומטיות או ידניות ניתנות למיקום על גבי שולחן או עמדת עבודה קיימת, בעוד מכונה אוטומטית תצריך הקצאה של מקום מיוחד עבורה).

צרו איתנו קשר לקבלת פרטים נוספים



חזרה לכל המאמרים



?אפשר לעזור
סגור