מאמרי מכונות אריזה

מה חשוב לדעת על מכונות פלופאק?

24 בFebruary 2022 מאמרים סטארפק

אחד מסוגי מכונות האריזה המהירות והיעילות ביותר בעולם התעשייה והייצור כיום הוא מכונות “פלופאק”, אשר (בהתאם לשמם) מאפשרות זרימה מהירה ושוטפת של מוצרים מוגמרים ו/או חלקי מוצרים, תוך אריזתם בצורה אחידה ומדויקת. בעוד קיימים סוגים שונים של מכונות פלופאק והשימוש בהן הוא כיום נרחב ביותר במגוון ענפי ייצור שונים, ננסה לספק כאן היכרות טובה יותר עם סוג מכונות זה. מה חשוב לדעת בנוגע למכונות פלופאק במידה ואתם שוקלים רכישה של מכונה כזו עבור מפעל ופס ייצור ספציפיים?

קיימים שני סוגים עיקריים ושונים של מכונות פלופאק

נקודה ראשונה שחשוב להכיר היא כי קיימים שני סוגים עיקריים ומרכזיים של מכונות פלופאק – מכונות אריזה אוטומאטיות ומהירות אשר “מריצות” מוצרים על גבי סרט נע ואורזות אותם בניילון ייעודי בצורה אחידה.

סוג ראשון הוא של מכונות פלופאק אנכיות (ורטיקליות). אלו הן מכונות “עומדות”, אשר צורתן ואופן פעולתן מתאים יותר לאריזה של מוצרים מסוגים מסוימים, בפרט אבקות מסוגים שונים, חטיפים, סוכריות וכיוצ”ב. לכן, ניתן למצוא שימוש במכונות פלופאק אנכיות במקומות מסוימים בתעשיות המזון, כמו גם בתעשיות התרופות, הקוסמטיקה והפלסטיק. הסוג השני העיקרי הוא של מכונות פלופאק אופקיות – מכונות “שוכבות” אשר מותאמות יותר לאריזה מהירה של מוצרים כמו חומרי ניקוי, ירקות, מוצרי בשר למיניהם ועוד.

חשוב להתאים את הסוג הכללי של מכונת פלופאק לסוג המוצרים העיקריים בהם היא צפויה לטפל.

חיסכון בחומרי גלם וייעול תהליך הייצור

שתי נקודות חשובות נוספות בנוגע למכונות פלופאק אשר מסבירות מדוע הן יעילות ומשתלמות כל כך לרכישה ושימוש תעשייתי נוגעות לחיסכון שהן מאפשרות בחומרי גלם (בפרט חומרי אריזה), ובמהירות פעולתן.

בכל הנוגע לחיסכון בחומרי גלם – מכונת פלופאק אורזת באריזת ניילון כל מוצר ומוצר, או כמה חלקי מוצר יחדיו. את זה היא עושה ברמת דיוק מרבית, המאפשרת להשתמש בכמות המינימלית והמדויקת ביותר הנדרשת של ניילון. כאשר מדובר במאות ואלפי מוצרים שונים מדי שעה, והרבה יותר מזה בחישוב חודשי, גם חיסכון של כמה גרמים של ניילון עבור כל אריזה ואריזה מתרגם לחיסכון משמעותי ביותר בחומרי גלם באופן כללי.

מהירות העבודה והאחידות הן מהתכונות המרכזיות והחשובות ביותר של מכונות פלופאק, וגם כאן מדובר בתרומה ממשית לייעול תהליכי הייצור של אותו בית עסק. זה נכון במיוחד כאשר מדובר בפסי ייצור אשר מייצרים כמויות גדולות מכל מוצר ומוצר, כאמור מאות ואלפי יחידות מדי שעה. ייעול שלב האריזה של המוצרים, כפי שמכונת פלופאק עושה כל כך טוב, מאפשר לפס הייצור לעבוד בהספק גבוה יותר, וכך למפעל כולו לנצל את המשאבים העומדים לרשותו (זמן, חשמל, אמצעי ייצור וכיוצ”ב) בצורה יעילה הרבה יותר

התאמה פרטנית של מכונת הפלופאק למפעל שלכם

נקודה אחרונה וחשובה במיוחד בנוגע למכונות פלופאק היא כי ניתן ומומלץ ביותר להתאים את סוג המכונה הספציפי שקונים, כמו גם את המפרט והמאפיינים הטכניים שלה, לתנאים ולצרכים הייחודיים למפעל שלכם ולפס הייצור הספציפי עבורו היא מיועדת.

ניתן למצוא מכונות כאלו עם מפרטים טכניים שונים, וגם עבור אותה מכונה ניתן לבצע התאמות שונות אשר ישנו את אופן פעולתה. כל שינוי קטן עשוי להיתרגם להבדל משמעותי בפעילות לאורך זמן, כך שמומלץ ביותר להתייעץ עם אנשי המקצוע שלנו ולוודא כי אתם רוכשים ומתקינים מכונה המותאמת באופן אופטימאלי עבורכם.

מעוניינים במידע נוסף ובהצעת מחיר? צרו איתנו קשר >>



Back to blog list



?אפשר לעזור
סגור