מאמרי מכונות אריזה

סטארפק / מאמרי מכונות אריזה / מהי תרומתן של מערכות סימון?

מהי תרומתן של מערכות סימון?

25 בJune 2022 כללי

כאשר היקפי הייצור והמכירה צומחים מעבר לרף התחלתי מסוים, נדרש לבנות ולתפעל מערך לוגיסטי יעיל ומשומן היטב, אם ברצוננו לאפשר לבית העסק לצמוח במהירות ולעמוד בדרישות של לקוחותיו. מערכים לוגיסטיים כוללים חלקים שונים ונבדלים, כמו גם אמצעי מיכון שונים המאפשרים לייעל תהליכים ולבצעם בצורה מקצועית ו”חלקה” יותר. מערכת סימון מקצועית היא ללא ספק אלמנט שכדאי שיוכנס במהרה לתהליכי הייצור והאריזה של כל בית עסק

כמעט בכל מערך לוגיסטי של בית עסק יצרני כיום ניתן למצוא שימוש במכונות סימון מסוג זה או אחר. מהן הפונקציות שמשרתות מערכות סימון ומדוע מדובר בחלק חשוב, הכרחי ובלתי נפרד ממערך הלוגיסטיקה, האריזה והשינוע של בתי עסק יצרניים?

בסיס הכרחי לכל מערך אריזה, משלוח, אחסון וניהול מלאי – מערכות סימון וקידוד

עבור מי שאינו מכיר את הטרמינולוגיה בתחום, “מערכות סימון” (או “מכונות סימון”) הן מכונות אשר מאפשרות לסמן בצורה מדויקת ואחידה על גבי אריזות מוצרים, קרטונים וכד’, ובעצם להדפיס עליהם באופן ישיר פרטי מידע רלבנטיים שונים. לדוגמה – מספר סידורי, בר קוד, קוד QR, תאריכי תפוגה וכיוצ”ב.

כשחושבים על כך לעומק, ברור כי סימון אחיד וברור הוא צורך בסיסי והכרחי של כל מערך ייצור, במיוחד כאשר מדובר במערך ייצור סדרתי/המוני. ללא סימון מסודר ומדויק מהר מאוד מתקבל בלגאן וניתן בקלות לאבד את הסדר והרישום, ולתת לאובייקטים רבים ללכת לאיבוד בתוך הבלגן שנוצר. לכן, נדרש סימון אחיד, ברור ומדויק של כל מוצר ומוצר, כמו גם של כל קרטון או אריזה גדולים יותר המאגדים יחד כמה מוצרים. זה מאפשר לעקוב בצורה מסודרת אחר המלאי הקיים ואחר פריטים רבים הנשלחים למקומות שונים (חנויות, ספקים, יבואנים, מפעלים אחרים עימם עובדים בשיתוף פעולה וכו’), עם מינימום כשלים וטעויות אשר עלולים לעלות בהרבה מאוד כסף וזמן. מערכת סימון מקצועית וטובה מאפשרת גם ליצור קטלוג יעיל ומדויק של כל המוצרים הקיימים בבית העסק, באולמות הייצור ובמחסנים וכך להצליח ולנהל את מערך האחסון בצורה יעילה ומדויקת. כאמור, מדובר בהרבה יותר מאשר צורך בסדר וניקיון – זהו הבסיס ההכרחי לניהול מלאים גדולים ומחסנים גדולים, ובית עסק המייצר באופן המוני אינו יכול להרשות לעצמו פחות מכך.

לכן במפעלים ובתי עסק יצרניים נעשה כיום שימוש במכונות סימון מסוגים שונים, המהוות חלק אינטגראלי ובלתי נפרד מתהליך הייצור עצמו. כפי שתוכלו למצוא כאן באתר, קיימות מכונות סימון מסוגים שונים ובדרגות אוטומציה שונות, החל ממכונות ידניות (באמצעותן עוברים העובדים ומסמנים כל מוצר ואריזה באופן פרטני וישיר) ועד למכונות סימון אוטומטיות אשר מסמנות בצורה אחידה ומהירה על גבי מאות ואלפי מוצרים בשעה.

התאמה של מערכת הסימון הנכונה ביותר עבור אותו בית עסק/מחסן היא קריטית ממש במידה ומעוניינים להגיע לתפקוד אופטימאלי של מערך הלוגיסטיקה באותו מקום, ויש לעשותה תוך ייעוץ עם אנשי מקצוע מהתחום של מכונות אריזה וייצור.

מעוניינים במידע נוסף לגבי מערכות סימון והצעת מחיר? צרו איתנו קשר >> 



חזרה לכל המאמרים



?אפשר לעזור
סגור