מאמרי מכונות אריזה

סטארפק / מאמרי מכונות אריזה / החל מאיזה היקף ייצור מומלץ לרכוש מכונת ואקום למזון?

החל מאיזה היקף ייצור מומלץ לרכוש מכונת ואקום למזון?

25 בApril 2024 כללי, מאמרים סטארפק

בבתי עסק ומפעלים גדולים יחסית בהם מייצרים מוצרי מזון מסוגים מסוימים, עובדים בדרך כלל עם מכונת אריזה בוואקום אוטומטית או אוטומטית למחצה. זאת כמובן מפאת היתרונות המובהקים של אריזת מוצרי מזון בוואקום… אך מה בנוגע לבתי עסק קטנים יחסית? החל מאיזה שלב מומלץ לרכוש מכונת וואקום ולהתחיל לארוז בצורה זו את התוצרת?

 תחום מכונות האריזה בכלל ומכונות האריזה בוואקום בפרט הוא כיום רחב, עשיר ומלא בסוגי מכונות ובדגמים שונים. כך גם בקטגוריה של מכונת אריזה בוואקום, המשמשת גם ובעיקר לאריזת מוצרי מזון. לכן, כשמנסים לענות על השאלה – “מתי נכון ומתבקש לעבור לעבוד עם מכונת אריזה בוואקום?” כדאי לזכור כי קיימות מכונות מסוגים שונים המתאימות להיקפי ייצור שונים.

עד כמה כדאי לעבוד עם מכונת ואקום למזון ובאיזה שלב בחיי העסק כדאי להתחיל?

נזכיר קודם בקצרה את היתרונות המרכזיים של שימוש במכונת אריזה בוואקום עבור אריזת מוצרי מזון – האריזה בוואקום מקבעת את תוצר המזון הטרי כאשר אינו בא בכל מגע עם אוויר או חמצן. מאחר והחמצן אחראי לרבים מתהליכי ההבשלה, ולאחר מכן הריקבון, של תוצר המזון, אריזה בוואקום מאריכה באופן ניכר את אורך חיי המדף של המוצר ומאפשרת לו לשמור על טריותו טוב יותר. זה כמובן משמעותי ביותר כאשר מייצרים באופן יומיומי כמויות גדולות של מוצרי מזון מסוימים, ומעוניינים לשווק אותם לכל רחבי הארץ (ולפעמים גם העולם…).

בנוסף, אריזה בוואקום גם חוסכת מקום רב ערך, מה שהופך משמעותי ביותר גם כן כאשר מדובר בהיקפי ייצור גדולים.

בהתחשב בכל זה – מתי מומלץ להתחיל ולהשתמש במכונת ואקום למזון ולרכוש מכונה שכזו לבית העסק?

ובכן, כל בית עסק והשיקולים הייחודיים לו כמובן. אך באופן כללי ניתן לומר כי מכונת ואקום למזון היא במרבית המקרים מפריטי המיכון הראשונים שכדאי לקנות למערך האריזה. גם כשמדובר בעסק קטן ומתחיל המייצר בהיקפים קטנים ביותר, ניתן רק להרוויח מהשימוש במכונת אריזה בוואקום למזון. כאמור, ישנם דגמים קטנים ובסיסיים יותר של מכונות ואקום – מכונת אריזה בוואקום ידנית או חצי אוטומטית, למשל, מכונות שולחניות אשר אינן יקרות במיוחד ואינן תופסות יותר מדי מקום וכיוצ”ב.

ההמלצה שלנו היא להתחיל לעבוד עם מכונה שכזו כבר מההתחלה. גם כשאתם עסק קטן, מתחיל ובסיסי, עדיין צורת האריזה הנכונה ביותר עבור מוצרי מזון היא הרבה פעמים אריזה בוואקום (כתלות כסוג המוצר הספציפי, כמובן). לכן, גם אם אין לכם הרבה מקום ו/או כסף להשקיע, כדאי לעבוד עם מכונת וואקום ידנית קטנה, ובהמשך להחליפה למכונה גדולה ומתקדמת יותר, אולי חצי אוטומטית.

היתרונות של אריזת מזון בוואקום הם משמעותיים ביותר, ממספר בחינות חשובות שונות. לכן כדאי לאמץ סוג אריזה זה בשלב כמה שיותר מוקדם בחיי העסק.

צרו איתנו קשר לקבלת מידע נוסף, כמו גם המלצה וסיוע מקצועי בבחירת מכונת אריזת מזון בוואקום מתאימה ביותר עבורכם.



חזרה לכל המאמרים



?אפשר לעזור
סגור