מאמרי מכונות אריזה

סטארפק / מאמרי מכונות אריזה / כיצד ניתן להעריך עד כמה משתלם לרכוש מכונת אריזה חדשה לעסק?

כיצד ניתן להעריך עד כמה משתלם לרכוש מכונת אריזה חדשה לעסק?

24 בJune 2023 כללי

רכישה של מכונת אריזה חדשה לבית העסק, מהסוג שאנחנו מציעים ומשווקים כאן, צריכה להיעשות בצורה מחושבת ומושכלת הכוללת תכנון מפורט, בדומה לשאר התהליכים המהווים את הניהול השוטף של העסק (במיוחד כאשר מדובר בהוצאות). בכל הנוגע להוספת מיכון (ובפרט מכונות אריזה) למערך הייצור של העסק, ניתן לרוב לחשב באופן מפורט יחסית את התועלת שתתקבל, וכך לכמת את התרומה המשוערת של אותה מכונה חדשה.

 על מנת לקבוע האם רכישת מכונת אריזה חדשה – בין אם מדובר במכונת פלופאק אוטומטית גדולה ומורכבת ובין אם במכונת הדבקה ידנית פשוטה – היא משתלמת לבית העסק מבחינה כלכלית, יש לעשות את מה שעושים עם כל תכנון של הוצאה בעסק: להעריך ולחשב תועלת צפויה וחיסכון פוטנציאלי, ולהעמיד מספרים אלו כנגד עלות המכונה.

שיטות לקביעת התפוקה הצפויה להתקבל ממכונת אריזה חדשה

חשוב להכיר כי בעולם הנדסת התעשייה והניהול נהוג כיום לפרק לגורמים ולחשב תהליכים ומיקרו תהליכים שונים בפעילות השוטפת של בית העסק, וזה נכון הן עבור מערך ייצור של בית עסק והן עבור ארגון ממשלתי או עסק המעניקים שירותים, ולא מוצרים מוחשיים. צורת ניתוח זו היא שיכולה לאפשר לנו להגיע למסקנה המושכלת ביותר בנוגע לכדאיות או אי הכדאיות של רכישת מכונת אריזה חדשה. לכן, מכיוון שמדובר בתחום וידע מקצועי לכל דבר ועניין (מהעולם של הנדסת תעשייה וניהול, כאמור), מומלץ תמיד להתייעץ עם אנשי מקצוע המתמחים בתחום זה.

עם זאת, מרבית המנהלים ובעלי העסקים יכולים לנסות ולהגיע להערכות מושכלות מסוימות בעצמם. למשל, ניקח כדוגמה תהליך זה או אחר אשר מהווה חלק שוטף ויומיומי מתהליכי האריזה אצלנו. זה יכול להיות עטיפה של המשטח לפני שהוא מועבר למחסן או למשאית, אריזה של המוצרים עצמם וסגירה של האריזה או לחילופין הדבקה של תוויות ומדבקות על גבי כל אחד מהמוצרים. נניח וכיום מבצעים את התהליכים האלו בצורה ידנית בבית העסק שלנו. עכשיו נשאל עצמנו את השאלות הבאות:

כמה זמן לוקח התהליך?

כמה כסף הוא עולה לנו?

כמה בלאי כרוך בממוצע בתהליך?

כמה זמן זה ייקח למכונה הייעודית לבצע תהליך זה?

כמה חיסכון זה בזמן, כוח אדם, בלאי וכסף?

ולסיום – איזה מספר גדול יותר? (הסכום שנחסך או עלות המכונה, כאשר חשוב לקחת בחשבון שיקולים כמו הרחבת ייצור עתידית צפויה וחיסכון צפוי פר תקופה, למשך שנים קדימה).

את כל התהליך הזה יכול מנהל העסק או הייצור לעשות בעצמו, לפחות בקירוב טוב מספיק. תהליך כמו עטיפת משטחים, הנעשה בצורה ידנית, לרוב לוקח הרבה זמן והעטיפה המתקבלת אינה היסודית והטובה ביותר (מה שעשוי להביא לבלאי רב). מכונת עטיפת משטחים יכולה להיות השקעה משתלמת כאן, בהתחשב בחישוב שנעשה על סמך השאלות שהוצגו לעיל.

אותו הדבר נכון גם לגבי מכונת הדבקה עבור תוויות ומדבקות המוצרים, כמו גם מכונות אריזה אוטומטיות דוגמת מכונות פלופאק, אשר יחליפו את האריזה הידנית או החצי אוטומטית הנהוגה כיום. בכל תהליך שכזה קיים פוטנציאל לשדרוג וייעול, אותו ניתן לחשב ולכמת בצורה יחסית מפורטת ומדויקת.

צרו איתנו קשר לקבלת פרטים נוספים



חזרה לכל המאמרים



?אפשר לעזור
סגור