מאמרי מכונות אריזה

סטארפק / מאמרי מכונות אריזה / חומרי הגלם למכונות הלחמה

חומרי הגלם למכונות הלחמה

21 בApril 2020 מאמרים סטארפק

חומרי הגלם למכונות הלחמה

מכונות הלחמה הן חלק בלתי נפרד מפס תעשייתי של ייצור מוצרי מזון, תרופות, קוסמטיקה ועוד. אלו המכונות הנפוצות הנמצאות בשימוש:
א. ניילון – מכונות הלחמה לניילון מתאימות גם לבועות, אלומיניום מצופה, שיטת אימפולס ושיטת הסרט הנע. היתרון של מכונות מן הסוג הזה הוא עלות נמוכה וביצועים גבוהים.
ב. תדר גבוה – מכונות הלחמה בתדר גבוה מתאימות למוצרי PVC. הן מאפשרות הלחמהאידיאלית תוך זמן קצר אך עלותן הראשונית גבוהה בהשוואה לפתרונות הלחמה רגילים.
ג. אינדוקציה – יותר ויותר מפעלים וגופים תעשייתיים בוחרים כיום בשיטה של אינדוקציה לצורך הלחמה. מכונות אלו מספקות מחממים אינדוקטיביים להקשיה, ריתוך, ייבוש וגם סגירת מכסים.
חומרי הגלם המוזנים אל תוך המכונות מחייבים התאמת תכונות ומפרט טכני. במילים אחרות, הלחמה של חומרי גלם כמו שמשוניות או ברזנטים מתבצעת בצורה שונה מאשר הלחמה של חומרי גלם כגון מגשיות.

מה הקשר בין הלחמה לבין אריזה ומילוי?

שירותי אריזה כוללים שימוש במכונות הלחמה ובמכונות מילוי. המטרה היא לרכז את כל פס הייצור תחת קורת גג אחת. אפשר לדוגמא למקם את מכונות המילוי בשלבים הראשונים של פס הייצור, להמשיך עם הלחמה של חומרי הגלם הרלוונטיים ולסיים עם אריזה של המוצר. השילוב בין הלחמה, אריזה ומילוי הוא זה שאחראי על התוצר הסופי. פס ייצור יעיל של מכונת מילוי, הלחמה ואריזה יאריך את חיי המוצר ויאפשר את אחסנתו בתנאים שונים.
הלחמה שונה מריתוך היות ובריתוך המתכות מחוברות ישירות וללא חומר מתווך. יש להבחין בין הלחמה רכה בה משתמשים בלחם שנקודת ההתכה שלו נמוכה מ-450 מעלות צלזיוס, לבין הלחמה קשה בה נקודת ההתכה גבוהה יותר. המאפיין המשותף לכל המכונות הוא חיבור שתי מתכות בעזרת מתכת נוספת אלברזלית או חיבור רכיבים אלקטרוניים ומעגל מודפס.


חזרה לכל המאמרים



?אפשר לעזור
סגור