מאמרי מכונות אריזה

סטארפק / מאמרי מכונות אריזה / מהם היתרונות של שימוש במכונות מילוי וכיצד לבחור את המכונה המתאימה ביותר?

מהם היתרונות של שימוש במכונות מילוי וכיצד לבחור את המכונה המתאימה ביותר?

14 בNovember 2021 מאמרים סטארפק

סוגים שונים של מכונות מילוי משמשות כיום במגוון מפעלים. ניתן למצוא אותן בפרט בבתי עסק המייצרים מוצרי מזון מסוגים שונים, אך גם במפעלים מענפי ייצור נוספים. עבור מי שמתלבט האם לרכוש מכונת מילוי, ובמידה וכן – מאיזה סוג, להלן כמה מהיתרונות המרכזיים והמובהקים של שימוש במכונת מילוי חדשה ומקצועית, כמו גם הדרך המומלצת לבחון את האפשרויות ולהגיע למסקנה מושכלת בנוגע לסוג מכונת המילוי הספציפי המתאים ביותר:

דיוק באריזה – מכונת מילוי אוטומטית ממלאת בצורה המדויקת ביותר כל אריזה ואריזה, ובכך מבטיחה כי בית העסק אינו מוציא מדלתותיו אריזות המכילות יותר או פחות מהכמות שאמורה להיות בכל אריזה. זה כמובן מסייע לחסוך ולהימנע מאובדן מיותר של חומרים ותוצרים סופיים בכך שלא ממלאים אף אריזה יתר על המידה, אך גם להימנע ממצב בו אריזת מוצר מכילה פחות ממה שהיא אמורה להכיל, וממה שהובטח ללקוח.

אריזה ידנית צורכת זמן עבודה רב הנחסך במילוי אוטומטי.

אחידות – הדיוק המאפיין מכונות מילוי ואריזה למיניהן מבטיח גם אחידות בין כל הפריטים השונים היוצאים מפס הייצור. כולם יהיו זהים לחלוטין, הן מבחינת מראה כללי והן מבחינת הכמות המדויקת של תוצר שתהיה בכל אריזה ואריזה. אחידות שכזו מצביעה על מקצועיות של בית העסק ותורמת לבנות תדמית חיובית של המוצר והחברה המייצרת גם יחד.

אריזה מהירה ויעילה – תהליך האריזה בפס הכולל מכונת מילוי מקצועית יהיה גם תהליך מהיר ויעיל יותר. המכונה מאפשרת אריזה מהירה ויעילה, בלי עיכובים מיותרים (כמו שקורה לא אחת כאשר ממלאים את האריזות בצורה ידנית). זה כמובן מאפשר לייעל את פס הייצור כולו, ובמקרים רבים אף להגדיל את התפוקה ו/או לצמצם בהוצאות הייצור

סטריליות – כאשר מכונת מילוי דואגת למלא ולסגור את כל אריזות המוצר, ניתן לשמור גם על חלק זה בפס הייצור נקי וסטרילי ביותר, ללא סיכון בזיהומים מסוגים שונים. זהו יתרון משמעותי עבור פסי ייצור ממגוון תחומים, בפרט תחומים בהם מכונות מילוי רלבנטיות במיוחד, דוגמת מזון, תרופות וקוסמטיקה.

כמו כן ניתן להוסיף לתהליך המילוי החדרת גז או ביצוע ואקום להארכת חיי המדף של המוצרים.

 חיסכון בידיים עובדות ובשעות עבודה – כאמצעי ייצור ממוכן, מכונת מילוי מאפשרת לצמצם בכוח האדם הנדרש לצורך המילוי והאריזה, וכך לצמצם גם בשעות העבודה הנדרשות. זהו חלק מתהליכי אוטומציה וייעול מתבקשים של כל מפעל או בית עסק יצרני באשר הוא, השואף ליצור פס ייצור יעיל ומשתלם ככל הניתן.

כיצד לבחור את מכונת המילוי המתאימה ביותר לצרכים שלכם?

לבתי עסק שונים צרכים שונים בתכלית, ואפילו לאותו בית עסק יכולים להיות צרכים שונים בנוגע לתחומים כמו מילוי ואריזה עבור מוצרים שונים שהוא מייצר ופסי ייצור שונים שהוא מפעיל.

על מנת לייעל בצורה האופטימאלית פס ייצור מסוים, יש כאמור לבחור בקפידה מבין סוגי מכונות המילוי השונות הקיימות כיום בשוק. זה כמובן תלוי בסוג התוצר – האם מדובר במילוי נוזלים, מילוי ממרחים, מילוי תבלינים או בכלל מילוי של תוצרים הנמצאים במצב של גרגרים, אבקה וכד’. בנוסף, ניתן לבחור למשל במכונת מילוי בעלת קווי מילוי כפולים, המתאימה עבור היקפי ייצור מסוימים ותוצרים מסוגים שונים.

על מנת לעשות סדר בכל המאפיינים הרלבנטיים השונים ולהגיע למסקנה מושכלת ומיודעת בנוגע למכונה המתאימה ביותר עבורכם, מומלץ להתייעץ באופן אישי ופרטני עם אנשי המקצוע שלנו. הם מכירים את כל האפשרויות מבחינת סוגי המכונות השונים, ויידעו לייעץ לכם כיצד למצוא את המכונה המתאימה ביותר לצרכיכם.

היכנסו למידע נוסף אודות מכונות מילוי >>



חזרה לכל המאמרים



?אפשר לעזור
סגור