מאמרי מכונות אריזה

סטארפק / מאמרי מכונות אריזה / אילו בעיות עשויות להיות עם מכונות ואקום בבית העסק וכיצד נמנע מהן?

אילו בעיות עשויות להיות עם מכונות ואקום בבית העסק וכיצד נמנע מהן?

25 בNovember 2023 כללי

השימוש במכונות וואקום בתחומים שונים בעולם התעשייה והייצור הולך ומתרחב משנה לשנה, בין השאר בזכות מבחר ומגוון מכונות האריזה בוואקום המתקדמות הזמינות כיום בשוק. מעבר לעבודה עם מכונת ואקום אוטומטית באופן מלא או חלקי הוא מומלץ עבור אינספור בתי עסק ומערכי ייצור, אך בחירה לא נכונה במכונה או הטמעה לא טובה שלה במערך האריזה עלולות לעכב את ייעול המערך כולו.

 אילו בעיות ספציפיות עלולות לעלות בכל הנוגע לבחירת מכונת וואקום עבור בית העסק? מהן דרכי הפעולה המומלצות להימנעות מבעיות אלו, ומההשפעות השליליות שעלולות להיות להן?

הוספת מכונת ואקום לבית העסק – בעיות אפשריות שחשוב להכיר ולמנוע

קיימות מספר בעיות שונות שעלולות לעלות כאשר מנסים להטמיע מכונת אריזה בוואקום במערך האריזה של בית העסק.

בעיה אפשרית ראשונה היא בחירה במכונה אשר אינה מתאימה מבחינת ההספק לו היא מסוגלת. כאן הבעיה תהיה בעיקר רכישה של מכונה שאינה מספיק מהירה ואינה מיועדת לכמות מוצרים גדולה כמו זו המאפיינת את מערך הייצור והאריזה אצלנו. גם רכישה של מכונה גדולה “מדי” אשר מיועדת לכמויות גדולות בהרבה מאלו המיוצרות אצלנו, מהווה סוג של בעיה ובזבוז של כסף. חשוב לבחור מכונה הפועלת בהספק אשר מתאים להיקף הייצור של בית העסק שלנו, או כזו בעלת הספק גדול יותר (אך בכל מקרה, לא קטן יותר.). בתקווה והיקף הייצור שלנו יתרחב בעתיד הקרוב, גם מכונה בעלת הספק מעט גדול יותר עשויה להוות בחירה נכונה.

בעיה נפוצה נוספת היא בחירה במכונה אשר אינה בהכרח מתאימה לאופי המוצרים שאנו מייצרים. לדוגמה, במקרה של מוצרי מזון “עדינים” רבים, מכונה אשר מוציאה את כל החמצן ומכווצת משמעותית את האריזה עלולה לפגוע במוצר עצמו ו”למעוך” אותו. קיימים פתרונות שונים לכך בשוק, דוגמת מכונות שממלאות את האריזה בגז אחר נטול חמצן (חנקן, בדרך כלל), וכך שומרות על היתרונות של אריזה בוואקום גם ללא כיווץ נפח האריזה.

עוד בעיה ממנה כדאי להימנע היא חוסר התאמה של גודל וצורת המכונה אל המקום המיועד עבורה באולם הייצור/אריזה. זו נשמעת אולי בעיה טריוויאלית או לא משמעותית, אך הניסיון מלמד כי לא מעט בתי עסק מזמינים מכונות אריזה מתקדמות, בלי שנתנו את הדעת עד הסוף למידות ולממדים הכלליים של המכונה ולשטח הקיים במפעל עבורו מיועדת המכונה. מבעיה זו ניתן להימנע בקלות, על ידי מדידה ובדיקה קפדנית והענקת מספיק תשומת לב לנושא – יש למדוד במדויק את השטח הפנוי במקום בו מתכננים להציב את המכונה (אורך, רוחב וגם גובה), לשים לב האם ישנם גורמים בסביבה שעלולים להפריע לעבודת המכונה (או להיות מופרעים על ידה…) ולקחת בחשבון כל פרט שעשוי להיות רלבנטי.

הדרך הטובה והמומלצת ביותר להימנע מכל בעיה בעת רכישת מכונת ואקום (הן הבעיות שהוזכרו לעיל והן בעיות פוטנציאליות נוספות), היא ליצור קשר מבעוד מועד עם אנשי המקצוע שלנו, ולהתייעץ. יחד, נוכל להגיע לפתרון הטוב והמתאים ביותר עבורכם ולהבטיח כי לא יתעוררו בעיות מיוחדות בהטמעה של מכונת הוואקום החדשה במערך האריזה של בית העסק שלכם.

צרו איתנו קשר לקבלת מידע נוסף, כמו גם המלצה וסיוע מקצועי בבחירת מכונת ואקום מתאימה ביותר עבורכם.



חזרה לכל המאמרים



?אפשר לעזור
סגור