מאמרי מכונות אריזה

סטארפק / מאמרי מכונות אריזה / כיצד בחירת מכונת סימון תשפיע על פעילות העסק בפועל?

כיצד בחירת מכונת סימון תשפיע על פעילות העסק בפועל?

17 בSeptember 2023 כללי

כמעט בכל מחסן ומערך לוגיסטיקה, אריזה וייצור של בתי עסק נעשה כיום שימוש במכונות סימון אלו או אחרות, בין אם מכונות ידניות, ישנות ולא כל כך יעילות ובין אם מכונות יחסית חדשות, אוטומטיות או חצי אוטומטיות הפועלות ברמת יעילות גבוהה. בחירה במכונת סימון מתאימה ואיכותית תכניס כמעט בן לילה שיפור לוגיסטי ותפעולי משמעותי במקומות שונים בבית העסק.

 מה עשויים להיות ההבדלים בין התנהלות ותפעול בית העסק, ובפרט מערך האריזה, האחסון והלוגיסטיקה בו, בין מפעל המשתמש במכונות סימון עדכניות, מתאימות ואיכותיות, לבין עסק שלא עדכן את מכונות הסימון שברשותו? בניגוד למה שניתן לחשוב, ההשפעות עשויות להיות משמעותיות ומורגשות בבירור.

שטף עבודה רציף ובקצב גבוה, סדר וארגון במחסנים ובמלאי ועוד

מכונות סימון הן אותן מכונות באמצעותן מסמן בית העסק מוצרים, ארגזים, מכלים וכיוצ”ב, במגוון רחב של סימונים. אלו עשויים להיות תאריכי תפוגה, בר קודים או קודי QR, נתונים הקשורים לאחסון של אותו פריט או ייעודו הסופי ועוד. כל בית עסק והנתונים השונים שהוא מסמן על גבי המוצרים, האריזות והארגזים הרבים והשונים בהם הוא מטפל מדי יום.

מכיוון שמנעד הנתונים המסומנים על גבי מוצרים ואריזות אלו הוא רחב, ולרוב מדובר בנתונים חשובים, מרכזיים וקריטיים לניהולו התקין של מלאי הייצור הכולל, תפקידן של מכונות הסימון הוא לא פחות מאשר מרכזי וחשוב. ללא סימון אשר יהיה חד וברור לקריאה, יכיל את כל האינפורמציה הנדרשת ויהיה תמיד אחיד ומלא על גבי כל פריט ופריט, מהר מאוד מתחיל להיווצר בלגאן ורצף העבודה השוטף נפגע.

מכונת סימון טובה אשר באמת מתאימה לצרכים הספציפיים ולהיקפי הייצור בהם פועל בית העסק, לא סתם מסייעת להכניס מעט סדר במערך האריזה והאחסון. היא עושה הרבה יותר מזה – מכונת סימון טובה מאפשרת לנהל את המחסן ואת מערך האריזה והשינוע כולו בצורה מדויקת ומסודרת, כזו אשר תבטיח מינימום של תקלות וטעויות אשר יכולות לעלות לארגון הרבה מאוד כסף. היא גם מאפשרת להגיע לרצף עבודה טוב, המייצר הספקים גבוהים.

במקרים מסוימים, למשל כאשר מכונת סימון שאינה פועלת כמו שצריך מותקנת על גבי פס ייצור אוטומטי ומהיר, גם תקלות קטנות יחסית עשויות להביא לאלפי הדפסות שגויות ומטעות, בטרם מישהו יעלה על הבעיה. זה יביא מהר מאוד לבלגאן עצום במחסן, ולאי סדרים נוספים שעשויים לגרור בעיות נוספות ובסופו של דבר הפסדים משמעותיים. שעות כוח האדם שנצטרך להשקיע על מנת לתקן את הנזק יכולות להצטבר לסכומים גדולים ובלתי רצויים, וכך מערך הייצור והאריזה כולו עשוי לספוג פגיעה מורגשת. זהו לא סתם תרחיש אימים היפותטי – זה קרה בפועל באינספור מפעלים בעולם…

לכן, אנו ממליצים בחום על שימוש במכונת סימון איכותית וכזו המתאימה לצרכים הספציפיים שלכם, של מערך הייצור, האריזה והאחסון של בית העסק. הדגם הספציפי של המכונה המתאימה ביותר משתנה כאמור מבית עסק אחד למשנהו, בהתאם לפרמטרים כמו סוג המוצרים המיוצרים, היקף הייצור, סוג וכמות הנתונים שמעוניינים לכלול במסגרת הסימון וכיוצ”ב. כתמיד, אנשי המקצוע שלנו ישמחו לעמוד לשירותכם ולסייע לכם במציאת מכונת הסימון המתאימה ביותר עבורכם.

צרו איתנו קשר לקבלת מידע נוסף, כמו גם המלצה וסיוע מקצועי בבחירת מכונת סימון המתאימה ביותר עבורכם.

 



חזרה לכל המאמרים



?אפשר לעזור
סגור