מאמרי מכונות אריזה

סטארפק / מאמרי מכונות אריזה / התאמת מוצרי אריזה לסוג המזון

התאמת מוצרי אריזה לסוג המזון

3 בMay 2020 מאמרים סטארפק
האריזה אחראית על העמידות של מוצרי מזון והיא נבחרת בקפידה לפי חומרי הגלם, המרכיבים, אופי השיווק, סוג האחסנה וכן הלאה.
יש להשקיע משאבים בהתאמת מוצרי אריזה לסוג המזון וכדאי להביא בחשבון את כללי האצבע. אלו הקטגוריות המאפשרות התאמה נכונה של מוצרי אריזה:

 

אלו יתרונות קיימים בדגמים המיוצרים על ידי החברות המובילות:

  1. לחם – מוצרי לחם דורשים אריזה עם מכונות פלופאק. אלו מכונות המתאימות גם לאריזת כריכים וגם למאפים קפואים. באמצעות המכונות ניתן להציע פתרונות מתקדמים לצרכי אריזה מוסדית.
  2. שוקולד – מכונות שרינק מאפשרות אריזה מהירה של מוצרי שוקולד. יחד עם זאת, יש הרבה יצרניות שוקולד המעדיפות את התכונות של מכונות פלופאק.
  3. קפה, תה וסוכר – אריזת מוצרי מזון מסוג קפה, תה וסוכר מתבצעת עם מכונות ורטיקליות, מכונות ואקום ומכונות עם תחתית מרובעת. יש גם מכונות אריזה המאפשרות אריזת מנות אישיות או בתצורת סטיק.
  4. דגני בוקר – קו ייצור לדגני בוקר כולל שימוש במכונות שקילה ובמכונות אריזה ורטיקליות. המכונות מקלות על הכנסת השקיות לתוך הקרטון בצורה אוטומטית וכך חוסכות זמן ומשאבים. בנוסף, במכונות יש בודקי משקל וגלאי מתכות.

 

 מה ההבדל בין מוצרי אריזה לדגים, בשר או ירקות?

 ההבדלים המשמעותיים ביותר בין מוצרי אריזה באים לידי ביטוי במזון מסוג דגים, בשר או ירקות.  ראשית,כיום כבר נהוג לארוז מוצרי דגים ובשר עם אריזות שהן גם פונקציונאליות וגם אסתטיות.  אריזות אלו מאפשרות הצגה נוחה של המוצר והן מגבירות את המכירות. שנית, את הירקות אורזים  כדי לשמור על הטריות. לא כל הירקות עוברים אריזה מסודרת ולכן הכל תלוי בצרכי המשווק או  היבואן.
לסיכום, התחום של מוצרי אריזה רחב מכפי שנהוג לחשוב. מלבד התאמת המוצר לסוג המזון כדאי להתייחס גם לשיקולים נוספים. יש לבחור את האריזה בהתאם לאופי המוצר ותכונותיו.


חזרה לכל המאמרים

Tags



?אפשר לעזור
סגור