מאמרי מכונות אריזה

הוראות בטיחות לשימוש נכון במטחנת בשר תעשייתית

21 בApril 2015 מאמרים סטארפק
מטחנת בשר תעשייתית הינה כלי חיוני למדי, אך חשוב ביותר להשתמש בה בצורה בטיחותית ונכונה, שכן אחרת מכונה זו עלולה להפוך למסוכנת ולגרום לנזקים כבדים.

מיקום נכון עבור מטחנת בשר תעשייתית

מטחנת הבשר התעשייתית שוקלת כמה עשרות קילוגרמים, וחשוב ביותר להציבה במקום הנכון. בכדי לאתר את המקום הנכון ביותר, יש לשים לב לכמה נקודות חשובות. בראש ובראשונה, המשטח שעליו תוצב המטחנה צריך להיות יציב, ועליו להיות בעל יכולת נשיאה של המשקל הרב של הכלי הזה. שנית, יש לאתר מקום הקרוב לשקע חשמלי, שכן מדובר במכשיר המחייב חיבור לחשמל. יש לציין כי מטחנות הבשר התעשייתיות אינן מצוידות במגן נגד עומסי יתר של חשמל, ולכן מומלץ מאוד להתקין מגן הזנה חיצוני שימנע תקלות ואף הרס של המכונה. עוד נקודה שחשוב לשים לב אליה היא שאם מדובר במכונה עם חיבור תלת פאזי, אזי יש לקבוע את כיוון סיבוב המכונה בהתאם לחץ שמופיע עליה בעת קיבוע המכשיר ובכל החלפה של מיקומו.

הוראות בטיחות חשובות

בעת הפעלת מטחנת בשר יש לפעול בהתאם להוראות הבטיחות הבאות:

  • אין להפעיל את מטחנת הבשר התעשייתית ללא צלחת ההזנה בשום פנים ואופן. הפעלה שכזו עלולה לסכן בצורה משמעותית את המפעיל!
  • לפני כל הפעלה חשוב במיוחד לוודא שצלחת ההזנה מהודקת על ידי בורג כנדרש.
  • הרכבת הסכינים והרכבת המכונה בכלל תתבצע על פי הוראות היצרן.
  • ניקיון המכונה והרכבתה יתבצעו כשהמכונה מנותקת מחשמל.
  • בטרם ההפעלה יש לוודא שטבעת הנעילה מהודקת כראוי.
  •  אין לטחון חומרים קפואים, שהטמפרטורה שלהם נמוכה מ- 10 מעלות.
  • אם מתג ההגנה קפץ בזמן ההפעלה, יש לתת למכונה להתקרר ורק אז להמשיך בעבודה.

ניקוי מטחנת בשר תעשייתית

בשר, דגים ויתר החומרים שנטחנים במטחנות הבשר התעשייתיות, הינם כר פורה להתפתחות של חיידקים, ולכן ניקיון יסודי הינו חשוב ביותר. בכדי לנקות כראוי את חלקי המטחנה, יש תחילה לנתק את זרם החשמל. שנית, יש לפרק את ראש הטחינה ולשטוף היטב את כל החלקים שלו במים ובסבון כלים. חשוב! אין לשטוף את גוף המכונה באופן ישיר וגם לא להתיז עליו מים, וזאת הן בשל סיכון בטיחותי והן בשל חשש לקיצור חיי מנוע המכונה ואף הרס מוחלט שלו. את גוף המטחנה יש לנקות במטלית לחה (אפשרי עם חומרי ניקוי). בסיום הניקוי וההרכבה של המטחנה, יש לשמן בשמן פרפין את צירי המכונה, וזאת דרך פתח ייעודי שהותאם לכך. מטחנת הבשר התעשייתית היא כלי חיוני עבור חברות ועסקים רבים, אך יש לשמור על ניקיונה ועל תחזוקתה הנכונה בהתאם להוראות היצרן וההוראות הכתובות כאן.


Back to blog list

Tags



?אפשר לעזור
סגור